27 maj 2009

En skole for de grønne


En planteskole i det grønne

Assens Planteskole ligger ganske vist langt fra min bopæl, men jeg kommer der ind imellem. I forbindelse med oprettelsen afmin fynske samling af æbletræer, måtte jeg dertil. Der findes en stor samling, og lige netop her i maj havde de tilbud på træerne på vildstamme. Det skulle det netop være for mit vedkommende. Herligt, som tingene flaskede sig.



Der er ikke som i de såkaldte plantecentre tonsvis af ens planter i lige rækker og geled, her er der en intim skovstemning, og just denne dag var startet med øsende regnvejr, men da jeg nåede Assens, var solen brudt igennem. Sikken en duft af grøde!



I det store drivhus stod æblerne.


Jeg brugte lang tid på bare at kigge.




Her er et af de fynske!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.