05 juli 2009

En fighter


- er hvad denne røllike (rillike rallike, fuld som en allike - tænk det kører i hovedet på mig hver gang, jeg ser en røllike). Men denne her røllike gror mellem tidsler, selvsåede roser og hyld og burresnerre - og blomstrer alligevel. Ukuelig som den blå anemone, denne røllike, som også har sået sig selv. En mere til bytte-frø-kataloget.
Sidder og brokler med dåbssjalet, selv om det første stykke kun er ret, er det lidt træls at lave, synes jeg. Der tages både ud og ind og laves løkker, det er måske det.
Jeg startede ellers dagen med at slå græsset færdigt. Bortset fra kanterne...det kan den ikke så godt klare, den lille røde traktor. Og den lille gule er fortsat syg eller sur...den nægter i hvert fald at starte til trods for at den fik et nyt tændrør for en måned siden. Hvad kan man forlange mer'?
Det er en af mit livs virkelig hade-ting - at stå (eller sidde ) og rive i en startsnor til en græsslå, en bådmotor, en fræser, en motorsav you name it - det er Djævelskabt! Grrrr..
Da jeg boede på øen havde jeg båd - meeen den havde el-start! Se det var noget ved.
Husker i min ungdom hvordan familiens adskillige både havde hver sine luner, når de skulle starte - hiv o høj, en gang endte min far på bunden af båden, med en afrevet startsnor!
Til stor (stille) moro for os tøser - fniiis..
I får lige en sommersang mere

6 kommentarer:

  1. Sikke en høj rilike ralike røllike ! Og en fin rosa farve.
    Jeg har i mit område kun den lave hvide og den er ikke så fin..
    Du må lægge alle dine frø ud, til store-bytte-dag, det kunne være sjovt at bytte frø :-)
    Jeg synes du er sej, at du klarer alt selv!
    Om det er græsslåmaskiner, dåbssjaler, have osv.
    Jeg kan desværre ikke høre sommersangen, linket virker ikke hos mig..
    Næ, nu kommer der fine små dråber fra himle, ned på mig og en pc og mit hækletøj- bare der bliver skruet op for styrken , for min have tørster !

    SvarSlet
  2. Tak for sangen og gensyn med Emil og Ida.
    Jeg fatter heller ikke, alt det du når.
    Æv, hvor er det kedelig, når maskinparken bliver ramt af sygdom, måske et nyt oliefilter vil hjælpe.
    Din røllike har en smuk farve.

    SvarSlet
  3. Jeg selv har kun prøvet den gammeldags metode og den virker hver gang. ;)

    Altså den med hestekræfter fra mine arme og ben, men nu ved jeg jo ikke hvor stor en plæne der er tale om, for jeg forstår godt at den maskindrevne er mere effektiv i tid og kræfter.

    Rølliken er en sjov plante Ik? Den er virkelig hårdfør må man sige. :)) Og smuk også

    SvarSlet
  4. Dejligt indlæg - stort smil herfra ;-)

    SvarSlet
  5. Njaaa - plænen - græsarealerne ER store, så op på den røde.
    Frøene skal nok blive lagt ud - jeg er selv en haj efter at høste frø-
    Det er længe siden her er blevet støvsuget, Manna.
    Tak for klappene! "Kvinder er seje"

    SvarSlet
  6. Så koselig å se rølliken kjempe seg fram;) Jeg er på hytta og har plen-ferie;) Jeg har mye plen hjemme, men ingenting her, så den hjemme får "seile sin egen sjø". Kos deg videre denne kvelden!

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.