27 september 2009

Peach Melba på Nordfyn



Som jeg vist har nævnt, så bugner ferskentræet i år.
Morgenmaden i dag bestod af friske hindbær med fløde samt ferskenskiver.
Dekadent med både sukker OG fløde.
Dejlig syndigt.



Her nappede jeg lige en opskrift - grillede ferskner med is og hindbær.
Det er måske at gøre lige lovlig meget ud af morgenmaden.
Som stadig indtages i udestuen, dog må jeg erkende at det stunder mod
 de tider, hvor indflytning til ordnede forhold må påbegyndes.

Måske kan det trækkes til november....
for det er dejligt at sidde næsten ude i haven med lys i rå mængder.

Kattemisserne har tilbragt den første nat UDE af soveværelset og klædeskabet.
Det går tilsyneladende ok. De råder nu over en lille entre og et gæstetoilet.
Samt resten af huset, for de har da lynhurtigt fået ben at gå på!

I går fik jeg gravet kartofler op. Der var i alt 4 store gamle æblekasser fyldt, og de står nu i stalden og vil forhåbentlig strække hele vinteren. Der er 4 slags:
De absolut bedste - Linzer Delikatess - aflange, faste som aspargeskartofler
De røde - Raja, som er fine at stege, de holder formen fint.
De rødplettede - King Edward, som laver den fineste hvide mos
De holdbare - som bliver bedre og bedre - Ditta.
Det er rart med et forråd.
 


Og så fik jeg også taget fra til læggekartofler næste år!

3 kommentarer:

  1. Det høres ut som en forfriskende morgenmat.
    Du må bare kose deg i udestuen hvis du ennå kan. Her blåser og regner det, riktig surt og kaldt.

    Ha en fin søndag.

    SvarSlet
  2. Forråd er det bedste- det må være vores kvindlige samlergen :-)
    Og sikke en lækker morgenmad!

    SvarSlet
  3. Lækker måde at starte dagen på.
    Har selv lige fundet ud af at hindbær er en skøn spise ;)

    Yt

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.