07 oktober 2009

Jo, de strikker skam..




I den nærliggende Montignac fandt jeg denne butik. Strik og garn. Så NOGEN strikker i dette land.
Jeg havde hunde med, og det var 26 gr. varmt, så vi gik ikke ind. Men et lille SALE var der:



1½ Euro pr styk, og garanteret ren acryl






En tur i Intermarché gav denne indkøbspose. Jeg fik også raget nogle sylteglas af de go'e til mig. Samt nogle færdiglavede farserede tomater i krydret sovs og nogle sardiner marineret i olie. Ja men jeg frådser hernede - maden er så lækker og det er kvali-varer det meste.



Her omkring 6-10 km fra huset var det man fandt  de berømte ældgamle husemalerier i grotterne i Lascaux.
De menes at være 15-17000 år gamle og jeg har set dem masser af gange afbilledet, men ikke lige tænkt at jeg skulle sætte mine ben der.

De oprindelige er ikke tilgængelige længere, men der er lavet fine efterligninger og museer og Cro Magnon-manden kan efter sigende også beses...eller noget der har med sagen at gøre.
Så jeg stilede mod stedet i går - der var også et Chateau  med en yndig have jeg ville se, men ak chateau'et var fermé, og da jeg nåede op til det højtliggende museum over fortiden, holdt der en bus og ud vrimlede det med højtråbende 10-årige med samt lisså højtråbende lærere....behøver jeg at sig at jeg ikke kom på museum...hihi .. det må være en erhvervsskade...nå, ja det er det jo osse..


3 kommentarer:

  1. Det ser rigtig hyggeligt og spændende ud.
    Er du rejst afsted alene - i bil??
    Bor du alene i det franske?
    Jeg er så imponeret af kvinder, der på eget initiativ rejser afsted.
    Er du én af dem, der gør det? Jeg kan ikke rigtig læse det ud af dine indlæg, men jeg kan læse, at du har det godt.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg er rejst alene, i bil og har det godt. Har ikke andet alternativ, hvis jeg vil afsted. Du kan gå lidt tilbage i indlæggene, så kan du se hele "historien". Tak fordi du kiggede ind!

    SvarSlet
  3. Er det en erhvers skade, at vi bliver matte i betrækket , når vi støder en i store grupper af børn.... :-)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.