26 november 2009

En hund efter nisser



Lillehunden har opsnuset en nisse. Nisser er der jo her og der på landejendomme, det ved vi alle. Men denne her er lidt tidligt ude - i det røde dress i hvert fald, jeg har ladet mig fortælle at de resten af året bærer grå klæder. Men hundene har ofte fært af dem.
Dette er et overordentlig velnæret eksemplar. Som den dygtige hund, den er, bringer den byttet hen for mine fødder på gulvmåtten.


Se - den kan bæres i munden...




og rystes skal den sandelig også.
Efter denne tur bringes Nis ind i sofaen og stedes til hvile...for en stund



Gårsdagen bragte nye ansigter på bloggen og mange søde og sjove kommentarer. Fik sørme også sat lidt fut under julehumøret her i hytten. Ja - hunde jagter nisser hele året, men måske man skulle frede dem her i næste måned. Måske endda udstille et par af dem.

Her ånder næsten fred og idyllisk ro her til formiddag. 3 katte har forladt det mødrende hjem og er draget til nye familier. To fik lov at blive sammen.
Jeg har de sorte tilbage - frække som bare...men jeg tror, de skal have lov at blive. En han og en hun - næsten fuldstændig ens, han har bare en smule hvidt under hagen.
Så skal de have navne....gode forslag? Sorte og Lakrids dur altså ikke, synes jeg.



Jeg overvejer - i tidens fylde - at lave nogle nodekræmmerhuse, måske uden glitterstjernerne, jeg har mange gamle nodebøger - bare til det samme...

I dag har Søster fødselsdag og byder på chokolade og boller. Jeg skal se, om vores mor er til sinds at lade sig bringe til fødselsdagsselskab. Eller hun er for træt. Det er aldrig til at vide.

En ny blog har meldt sig - i det små - med opskrifter, så har jeg også selv samling på dem..
Lavendels Opskrift Blog - se her
Ellers er der gang i Lavendels Juleværksted. Til det store gavesjov skal jo fremtrylles nogle effekter. Noget bliver hjemmelavet, andet ????? - ja alt skal ikke afsløres på forhånd.

Men husk nu:



vær med i Lavendels Julekalender

(for nu ikke det hele skal ende i jul bringes her en lille sød sang )

12 kommentarer:

  1. Fnis... Det er bare de skønneste billeder. Måtte lige vise Viggo, at hans kæreste lever i bedste velgående...

    Kan du have en rigtig dejlig dag med søsters fødselsdag og det hele.

    Kærlig hilsen fra engens land ;-)

    SvarSlet
  2. Jo tak - hilsen til viggo, mine hunde har lige gået over Skype til Søsters Cairn -. det var da en velsignet larm...

    SvarSlet
  3. :-) - men det er nu lidt synd for den lille tykke nisse. Husk at sætte grød til den :-)
    Og tillykke med søsteren og den nye blog :-)

    SvarSlet
  4. Tillykke med søster og ihhh hvor er det herlige billeder af hundebassen og den sagesløse nisse ;)))

    Jeg glæder mig over at læse om livets gang hos dig, og især da når der er billeder af frække dyr. Hvornår må vi se de to katte??

    Mange knus
    Henriette

    SvarSlet
  5. Kattene vil blive foreviget snart - så kan de komme på julekort ho ho ho - og tak, Miri

    SvarSlet
  6. Det var dog en charmerende lille hund , hvor er han sød der hvor han hygger i sofaen med sin nisse :-)

    SvarSlet
  7. Du kan jo kalle de Knoll og Tott. De blir vel litt av hvert med de. Koselig med alle de dyrene du har rundt deg. Fine bilder av vofsen og når han tøffer seg med nissen. Ha en fin kveld. :-)

    SvarSlet
  8. Åh hvor en skøn lille hunde-dame :P Tillykke med din søster - og ja - jeg vil da også gerne se dine katte ;-)

    SvarSlet
  9. Den er sød, den hund, men den må lære at blive ven med nisserne :-)

    SvarSlet
  10. Uha, bare nissen ikke bliver vred, de kan være ret nærtagende. De plejer ellers at være bedre venner med hunde end med katte.

    SvarSlet
  11. Ja men i nat har nissen fået en rolig søvn, klar til nye rysteture!!

    SvarSlet
  12. Så trist med den lille tomten! Hur kommer det nu att gå med gården? nu blir det nog bara olycka. Jag har läst det i min olde-oldefars levnadsminnen att det blev så på gården när husbonden talade illa till tomten.
    Nu ligger jag som fast läsare av din blogg och jag kommer att länka till julkalendern m.m.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.