20 december 2009

En smule rystet



Nej ikke så meget dette scenarium, men det faktum at skraldebilen lige har været her!!
Upps! tænkte hun - er det allerede mandag? den 21.?
Nå, computeren er mit faste holdepunkt, der stod det : 20. december -SØNDAG - puha.
Der mangler nemlig stadig liiige lidt indkøb og rengøring i den store stil!
Samt - en hel del pinde på sweateren til Datteren.



Hun har sværmet for den i årevis, begyndte så selv, men da hun aldrig har strikket mønster før, gik det ikke rigtigt...så nu er Mama i gang. I gotlandsk pelsuld. samme farver - ca.

Mit vand driller - det der kommer ud af vandhanerne, altså.
Fuldstændig brunt. Rust? Okker?
Det ser ret uappetitligt ud, så jeg tappede fra varmtvandshanen til kaffen.
Hvad mon for en juledjævel er faret i vandrørene?
Er der en VVS'er blandt dagens læsere?
Eller en klog kone?
(eller mand, sorry).




Ja, i dag bliver der ikke tid til at sidde ude og meditere....

9 kommentarer:

  1. Gad ellers godt at sidde der på den stol !
    Stakkels dig, at tro det er den 21. Åh, kender den forskrækkelse , når man pludselig tror , man har een dag mindre til rådighed !
    En meget smuk sweater !!!!!!

    SvarSlet
  2. Ja, man kan ind i mellem godt nok få nogle mindre chok, der kan ryste ens grundvold.

    Håber, at du snart får rent vand igen. Det kan man jo simpelthen ikke leve uden.

    Kære du. Tak for alle dine søde og kærlige kommentarer på min blog. Og dine fine gaver, du har beriget os med. Jeg er altid så glad for dine 'besøg'.

    Kan du have en skøn jul, kære Lone.

    Knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  3. Her vågnede vi ved at den flaskecontainer der står lige på vores hjørne, blev tømt kl. 8.22 !

    Typisk, lige på den eneste dag , hvor Fruen ikke skal tidligt op.

    Jeg fløj ud af sengen åbnede og råbte af ham... Han blev lettere forskrækket - Måske nok både fordi jeg kan råbe MEGET højt, og så fordi jeg stod der med morgenhår i en meget.. kort tshirt... Ups..

    Blev bare så gal...

    Hyggehygge

    SvarSlet
  4. Øv sikke noget med det snavsede vand! Måske kan du lade det løbe en tid, så rusten kommer ud? Ellers må du ud og hente sne og lade det tø.

    Ha' en dejlig søndag, klem :-)

    SvarSlet
  5. Sikken uorden med skraldemand på en søndag.. Det er jo en stor begivnhed for os som bor på landet.. Her om vinteren får vi kun tømt hver 14 dag.. Så lusker jeg rundt med en pose i ny og næ, som ender i en af sommerhusenes spand..Flot trøje..

    SvarSlet
  6. Åh den står godt, den stol - herligt sted at sidde :-).
    Tiden er underlig - selv har jeg mistet en hel uge i denne måned :-). Meget sært.
    Håber snart du får ordentligt vand igen.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  7. Altså Julemig, det må da også have været et syn for guder; næste gang må du hellere have en slå-om-et-eller-andet hængende parat, ikk'? ;-)
    Lavendel, har du eget vandværk, eller er det offentligt? I sidstnævnte tilfælde: ring til vandværksmesteren, det kunne være, de har et problem.
    Ellers må du spørge den lokale vvs-mester, måske har en ventil sat sig fast og pludseligt åbnet, det kan give lidt røre i aflejringer i hydroforen, så skal det bare løbe, til vandet er rent. Og så skal man måske også tænke på bedre isolering.
    Men den sweater kan da få enhver mand til at sukke, ikk'? ;-)

    SvarSlet
  8. Tak for gode råd og kommentarer alle, sikke et syn det må ha' været, Julemig!!!!
    Vandet har bedret sig...må ha' været forbigående, tak Aage for de gode råd..jeg gemmer dem - disse ord - i mit hjerte ( som en vis Jomfru ved denne tid) - jeg må tage et billede af yndigheden, når hun indvier den! Men foreløbig ikke meget af de gøremål der skulle gøres...mere herom i et andet epistel.

    SvarSlet
  9. Inspireret af billedet har min datter og jeg kigget i Drops' online-katalog, og nu har vi været ude hos vor veninde Mingeling, der hellere end gerne vil strikke en trøje af vort hjembragte håndspundne alpacca-garn, købt i Bolivia. Datteren stykkede forskellige dessiner sammen, så må strikkersken finde de rette farver, der var både grå, sorte, hvide og brune nuancer.
    Vi er ret spændte.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.