02 december 2009

Morgenstund har...... og en pakke mere..



Den første frost har indfundet sig.
Efter en nat med guddommelig skønt måneskin, ser morgenen sådan ud.
Og hundene tumler sig lykkeligt uvidende om georginernes skæbne.




Raps/sennepsmarken holder stand endnu



men en svag kållugt afslører, at der også er vinter på vej her.




Bondemandens Stilleben med dæk præsenterer sig nydeligt med lidt rim.




ganske smukt har Naturen maget det....




 

Det er så gribende at se planter klare sig selv efter en frostnat.




Her kan man stadig sidde og nyde det - nu, da løvet er væk, kan man se helt over til naboen i fugleflugtlinje- Egebjerggård.

Mine lavendler, som jeg møsommeligt pillede frø fra, såede , satte i køleskab og priklede og pottede - for siden at plante ud på rækker i den nye "kolonihave" blomstrer endnu:




men - et spørgsmål om tid......
og det er det også med gavetrækningen - klokken 17 senest kommer Dagens tekst og 2. decembers vinder.




4 kommentarer:

  1. Hvor er det det smukke billeder på denne frostklare morgen.

    Knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg får alltid så vondt av blomstene når de står der og har frosset ihel. Ja, ja det er slik naturen er. Fine bilder. :-)

    SvarSlet
  3. Nydeligt!
    Men hvorfor har du så meget arbejde med såning af lavendler? Jeg har hvert år utalrige nye planter rundt om de gamle, jeg skal bare hive dem op og genplante, hvor jeg mangler.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.