04 februar 2010

Sol og tagrender

Jeg opdagede pludselig Storehunden  - hun havde taget plads på bænken i udestuen i stedet for at drøne videre ud i haven med de to andre.....hmmm...ikke så dumt måske...
Temperaturen var absolut udholdelig, nærmest dejlig.


Jeg greb strikketøjet, fik lavet en kande mokka og så kunne jeg sidde og nydet lyset - uhmmm..ren velvære der i solen  til akkompagnement af...


den sagte dryppen af kildevæld....nej, vent nu lige, her er jo ingen kilder i min "udu'" - hva' var nu det?
Ups, det tapdryppede fra oven....en gryde sat under og fortsat liflig dryp-dryp gjorde at jeg måtte hente en stige og entre den....nej, det så ikke godt ud deroppe..
 

Der lå rå mængder at sne, tung sne og så småt smeltende sne...
Sneskraber og kost blev fremskaffet og så gik hun ellers i gang ...
det var dejligt, jeg tog kun en hue på, solen skinnede på mig, og min verden var lys, trods det lidt trælse arbejde..




så kunne roen falde på igen, solen skinnede stadig mildt og velsignet, jeg fik strikket lidt mere, og bedst af det hele - det dryppede ikke mere.


vigtige ord minder mig om ikke at stresse, men det kan man næsten heller ikke herude.


Felix har også opdaget den gode udsigtsbænk.



lys både inde og ude.
God aften til jer!

(Jeg så lige at dette var mit indlæg nummer 400)

15 kommentarer:

  1. Åh, hvor du har det pænt og ryddeligt !

    SvarSlet
  2. Bliver altså ret så tit dejlig glad i låget af dine skønne billeder og indlæg.

    Tak.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. UHHH Lone godt du tog alle solens stråler...

    SvarSlet
  4. Tak skal I ha' - Anne - du ved vel nok, man kan beskære fotos? hihi...

    SvarSlet
  5. Hvor ser der dog dejligt ud hos dig. Knus ;-)

    SvarSlet
  6. Hyggelig dag, med dyrene, sol og fysisk aktivitet!

    SvarSlet
  7. Jeg er ikke så lidt misundelig på din udestue, selvom vi har sne og storm, ja det bliver jo snestorm, men det er så kedeligt at sige, og jeg er lidt trät af al den sne og det skovleri, såååå ha det godt!

    SvarSlet
  8. Ih, Lavendel, hvor er det stemningsfyldt! Og billedet af dig i spejlet... hvor er det fint!
    :-)
    Sidder og bliver glad indeni :-)
    (hihi,,, sidder lige og læser din kommentar til Anne - om at beskære fotos... ;OD )

    SvarSlet
  9. wauh, hvor er du altså heldig at have en udestuen, du kan sidde og nyde lyset i.
    Tillykke med dit indlæg nr. 400

    SvarSlet
  10. Sneskraber, kost og kun en hue på: dét må have været et syn for guder!
    Ikke engang støvler, hva' mæ viklers? Ingen støvler, men 400 indlæg. Ja, så kommer kulden da ikke nede fra!
    ;-)

    SvarSlet
  11. Altså den Aage!! Du kan tro mange bilister valfartede hertil for at nyde synet!!

    SvarSlet
  12. Ha ha...kald mig bare sløv i optrækket...du har jo FLERE blogs! Så nu skriver jeg lige på denne her, som jeg så også putter på min blogliste! Det ser ud til at du bor rigtig skønt og lige midt i naturen..sikken en udsigt du har!!! Og den skønne udsigt har dyrene så sandelig også opdaget:O) Ha en skøn fredag!

    SvarSlet
  13. Tillykke tillykke - hvor imponerende 400 indlæg. Elskede billedet af dig (du ligner min elskede veninde Hanne) og det lille skilt med kloge ord. Dine dyr er dejlige - hvor ligger han fint der ved siden af vinduet. En dejlig weekend til dig søde og din blomsterblog er blevet rigtig fin. KNUS

    SvarSlet
  14. Kan mærke varmen og lyset :.-)
    Du er en sej kvinde !

    SvarSlet
  15. Tak, I selv søde og seje madammer!nej...madame'r lyder bedre..

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.