01 marts 2010

De både gør og gokker




I går kunne man på min gårdsplads se dette herlige syn - Mortensen - Hane-Mortensen - med samt 3 af madammerne på spadseretur på gårdspladsen - det er da herligt! Se, hvor han fører sig!

 

Som vist i går synes mine hunde at fjer og deslige er en himmerigsmundfuld, og i dag fik Storehunden tag i denne lækkerbidsken - jeg troede, det var en hél fugl, men det er kun en vinge, kan nogen fuglekyndige afgøre - hvilken?
Den er ret stor.
Det holdt også hårdt at få den fra hende.


 

I morges lå der atter sne - og jeg fór ud af sengen og ud med sneskraberen, for mandag er skralde-dag, og nu har d´Herrer Renovationsarbejdere siden jul blot smidt et sort sæk ud af vinduet på det gode varme førerhus, og så kunne jeg ellers selv slæbe mit affald ned til vejen....næste uge.
Det er i orden, når sneen ligger højt, men faktisk har de nu 2 gange passeret, hvor der var skrabet og tilgængeligt uden fare for liv og lemmer.
Det næste bliver vel, at de heller ikke samler ind i regnvejr!
Jeg har været ude med kameraet og taget fotos og så har jeg dælme klaget til Teknisk Forvaltning!
Grrrrr...

6 kommentarer:

  1. Der er heller ikke tømt skrald hos os i ugevis - det er lidt træls, for hvor gør man af sine skraldeposer? Og vi får dag både post og avis hver dag. Jeg tror, jeg vil bruge dit fif og tage billeder for at dokumentere, at nu kan skraldemændene sagtens komme frem.
    Nej jeg kan desværre ikke se, hvilken fugl det er - men det kunne være vingen fra rovfug, måske et ådsel. Vinteren har været hård ved rovfuglene, der ikke kan finde mus.

    SvarSlet
  2. Det var tæt på, at jeg blev lettere chokeret. Var bange for at billedet var af hr. " MÅRTENSEN".
    Har du ikke en jæger i nærheden, som kan hjælpe med navnet på rovfuglen.?. Jeg har kigget i min fuglebog, og synes at farverne på vingen ligner en Rørhøg.
    Jeg er spændt på, om du finder ud af, hvilken fugl det er.

    SvarSlet
  3. Her har der heller ikke været noget for at samle skrald. Og det kan jeg sådan set godt forstå, for det er håbløst at komme herind. Nu er det hele begyndt at tø, så der er HÅB :-))).
    Det er da noget af en fangst, din hund fik der :-))) - hvad det så end er...

    KH Gittemay

    SvarSlet
  4. Nu skriver du ikke hvor stor, men farver, årstid og sted taget i betragtning vil mit bud være en havlit; umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om andre, der har sort, rødt og hvidt i den rækkefølge.
    Gravanden er vist ikke kommet tilbage endnu, den er jo pænt stor.
    Og så er der jo tamhønsene, suk. Mangler en af naboerne en laksefarvet farverolle-hane?

    SvarSlet
  5. Nej, ingen haner mangler...bortset fra Carlo, men så meget hvidt havde han ikke....en havlit?? jaaa, det kunne godt ligne det foto i min fuglebog, men jeg har aldrig lagt mærke til dem.
    Her er ellers en hoben fugle - de larmer den halve nat derude ved Nærå Strand..lyder som hundeglam.

    SvarSlet
  6. Det må være sangsvanen, de larmer en del; den har du jo også fotograferet, så den er der et sted.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.