17 marts 2010

Høne-Pøne i bedet


The på kanden - ja jeg VED godt, det staves "te", men synes, det ser mere rigtigt ud "the"...
(så er den potte ude)  den turkis kande i dag...hvorfor og hvordan jeg vælger...tjaaa.. det er dagen, der afgør det.

 Uld - stofbleer - klimavenligt - ingen rød hale - billigere - der er mange gode argumenter for at bruge stofbleer i dag, og heldigvis taler vi her om "moderne stofbleer" - blebukser i sjove glade farver - her model "Curly Purly" - opskriften findes hos denne kvinde  der foruden gode babyopskrifter har holdninger til have og Vikinger, så kig ind-
I går tilbragte jeg to timer i haven, køkkenhaven med lugning, græs havde på forunderlig  vis bredt sig langt ind i jordbærrækkerne...hvad skulle det dog der?
Ned på hug og ...ja så gik flere timer, først i selskab ned Missen og Lillehunden...senere stødte en 3. gæst til ...en af de nye høner kom spankulerende rund om hjørnet på stalden...og vips var hun i hælene på mig...Lillehunden var lige , så hun dærrede (hunden altså), så hun blev bragt indendørs, og så kunne min nye veninde og jeg jeg lige ordne bedene...nøj, nogen gange havde jeg dårligt trukket hånden til mig, da hun plantede det spidse næb i et eller andet mikroskopisk insekt...
Da klokken var 18, syntes jeg, det var tid at gå ind, men Høne-Pøne fortsatte uanfægtet sin pikken i jorden...da jeg gik forbi hønsehuset, sad alle de andre fjerkræ pænt på deres pind...så gik jeg om og hentede udbryderen...så lille Gokke, ind på pinden, go' nat.
Hvor sjovt, at den er så tam...

7 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig dag, du fortæller om. Og Hønepøne bliver da din tro følgesvend, ligesom hønsene hos Peddersen og Findus. De har bestemt deres egen mening om alt muligt!

    Jeg ønsker dig en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Sidder her med min the og smiler ad dit indlæg. Jeg ved nemlig også udmærket at the egentlig staves te, men synes som dig det er pænere med h-et:-) Og så er den thepotte altså bare flot - drømmer om at finde lige netop sådan èn på et loppemarked. Og åh - jeg savner at ha`høns - de er så underholdende:-)

    SvarSlet
  3. Nej, hvor har I to Høne-Pøner været aktive. Sikke en smuk fortælling.

    Knus ;-)

    SvarSlet
  4. Dejligt indlæg :-).
    En skøn HønePøne, du har...så sjovt det er.
    Blev så 'misundelig', da jeg læste, at du LUGEDE i haven....åh gid. Men der er stadig sne over det hele her. Dog ikke så tykt længere :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  5. Ja, Mette - jeg ser det for mig...
    Irene - helt helt enig om h.
    JM - tka og god dag!

    SvarSlet
  6. Bliver så glad , når jeg tænker på det dejlige sted du lever og det gode liv du skaber omkring dig :-)

    SvarSlet
  7. Høres deilig ut, snøen ligger ennå her selv om den er i ferd med å regne vekk. :))

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.