15 april 2010

Sku' vitte ta' te' Bogense?

De af jer, der læste med forleden, ved at jeg ikke - skønt gammel O'ensepige - er betaget af havnen i selvsamme by. Ingen sjæl og intet havnemiljø.
Det finder man til overmåde i Bogense - købstaden på toppen af Fyn- lille, men meget hyggelig og levende havn. Selv med det nye byggeri.
Kirken er også hyggelig at se til - lige nyrestaureret.


Var i byen for at rette lidt ved mine udstillede genstande i Turistbureauet.Et helt vindue for mig selv og Lavendelgården...spændt på, om det lokker folk herud...



På havnen ligger flere restauranter og en fiskeforretning - side om side med fiskerhytter og garn!
Alleryderst på molen er der et galleri - PRIVAT stod der...
Gik en lang tur rundt og beså det hele med hundene i snor - der var travlhed på bådepladsen og flere skibe var kommet i vandet allerede.

Det pureste mahogni...
så smukt...

så blank..
Tænk at sejle til fremmede lande...


7 kommentarer:

  1. Jeg vil da gerne med til Bogense. Er faktisk født i Bogense. Og min mormor var på plejehjem der. Sidst jeg var der er vel 3 år siden. tror nok at plejehjemmet l¨tæt på kirken. Og længere ude var der en campingplads. Odense Havn er virkelig blevet alt for strømlinet hvor Bogense havn stadig har sjæl. Hvor skønt at du får lidt reklame. Vil sige det til min mor og far - det er tit på de kanter. SKØNNE billeder. God weekend søde Lavendel♥

    SvarSlet
  2. Nydelige bilder. Ønsker deg en flott helg.

    SvarSlet
  3. Nu er jeg slet ikke fynbo, men tilflytter. Ikke destp mindre, sejlede min familie og jeg hvert år, 10 år i træk Fyn rundt i vores sommerferie og de byer jeg husker bedst er Kerteminde og Bogense. Der var altid nogen at lege med, der var hyggeligt og jeg fornemmede mine forældre også slappede bedst af her, inden videre sejlads. Overvejede at bo-sætte mig i Bo-gense, netop pga. havet og havnen, hvor du ovenikøbet udstiller nu. Men som du ved endte det anderledes ;o)

    SvarSlet
  4. Ja Bogense er skam da en køn by, jeg kom der faktisk meget før hen men nu er det ved at være nogle år siden at jeg har været der sidst, tror jeg skal en tur rundt til kystbyerne til sommer.
    knus og dejlig weekend

    SvarSlet
  5. Der ser sørme dejligt ud i Bogense :-)
    Håber du får en masse kunder !

    SvarSlet
  6. Vi var i Bogense for et par år siden, og der var bare så hyggeligt. Det var om sommeren, og der skulle foregå noget nede i havnen, så man var ved at gøre klar til musik og udendørsmad.

    Jeg synes vældig godt om Bogense, og vi var faktisk tæt på at købe et hus ikke så langt derfra... Men så fandt vi på noget helt andet. :-)

    God weekend Lavendel. Det lyder da godt, at du får vist dine ting på turistbureauet. Det skal nok lokke nogen ud til dig...

    SvarSlet
  7. Jeg har en kollega, der har taget orlov i 8 uger og ligger og plasker rundt nede i Stillehavet som gast. Når han kommer hjem, står en anden kollega klar til 8 uger. Begge to sejler som gaster.
    Det er så spændende at følge dem.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.