16 september 2010

WWOOF på japansk


Endnu et menneske kom ind i mit liv - Etsuko fra Japan, vildt begejstret over alt dansk - har aldrig været her men har altid følt, hun måtte hertil. Fyldt 50, mor til 3 voksne børn og fuld af liv. Hun fik lige luget en helt del i min rosenhave - blev kun 4 dage - tænk at rejse 11 timer i fly tværs over kloden for at besøge Lavendelgården!
Men hun blev vist ikke skuffet - alt var "like fairytale" - dyrene, haven, vandet, bindingsværkshusene....
Dejligt at kunne begejstre nogen - selv genbrugsstationen var hun vild med, ked af at hun havde glemt sit kamera, så jeg må hen og tage fotos af skramlet.

Ja, sådan kan det gå, når man lader døren stå et øjeblik...

Lave god mad kunne hun også...

den fineste gave - en OBI - lavet i silke af hendes mor, til den unge Etsuko...
alt for flot, men jeg er meget beæret over den, en obi er til kimono'en - det skærf man har om livet - jeg tror den er 3 meter lang.
Nå, køkket kalder, nu skal de sidste skabe og bord/vask ud - der skal lægges gulv under dem, og vandet skal afbrydes og opvaskemaskinen (!!!) tages fra. Umiddelbart skræmmende.


5 kommentarer:

  1. Litt av et selskap. Må ha vært spennende. Ja,tenk det helt fra Japan til Lavendelgården. Fint dere hadde gode dager. :))

    SvarSlet
  2. Der sker noget på den internationale Lavendelgård..
    Det har været en stor og god oplevelse med besøg fra Japan.

    SvarSlet
  3. Ja, og nu er jeg så inviteret derover.....men der skal da spares en del sammen til en billet, kan jeg se.

    SvarSlet
  4. Sikke spændene besøg... !!!

    SvarSlet
  5. Hvor lyder det hyggeligt med internationale gæster - og høns... ;-)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.