17 oktober 2010

Glædelig Samovar!

Lørdagen stod i Brassoens tegn.
Der var indkaldt til den årlige Samorvarfest.
Hos mig.
Så det er mig, der pudser og bruger knofedt på uhyret.

Køkkenet er nu næsten færdigt...
I går var alt ryddet op og shinet..
værktøjet forvist til rette plads og bordet dækket med damasken og Aluminia.
Menuen var lige i den gamle dames ånd -
Tarteletter
Wienerschnitzel
Citronfromage


Så alt i alt er jeg lidt mat i dag,
men friske hindbær med fløde, en god kop tår kaff' skal nok få peppet madammen op.

gæsterne er gået, Samovaren borte de næste 2 år - og man slapper af med den sidste sjat..
en fredelig søndag venter..


4 kommentarer:

  1. Herlig tradition!
    Tarteletter- mums det er mange år siden..

    SvarSlet
  2. Ja, det var rigtig farmor-mad

    SvarSlet
  3. Samovar fest !? Så har jeg hørt det med. Men er det ikke bare herligt, at ALT jo kan laves til fest. Og menuen får mine tænder til at løbe i vand...ach, kan ikke huske hvornår jeg sidst fik citronfromage.

    SvarSlet
  4. Desværre lavede jeg for lidt...havde glædet mig til at smovse i resterne i dag...men jeg laver da bare en til..til MIG

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.