07 oktober 2010

Nyt hos Lavendels - Dagens garnkup



Jeg har valgt at lave et nyt tiltag her på bloggen. Dagens garn - altid til en god pris - altid kvalitetsgarn.
Lægger ud med dette:  Supersoft Lambswool - skotsk kvalitetsgarn i en helt skøn farve.
Mange strikkere kender supersoft garnet - det er virkelig blødt efter første vask - lammeuld skal være blødt!
Light blue Marl hedder farven på udenlandsk - jeg vil kalde den dyb havblå.


Jeg har prøvet at fotografere den i dagslys, men synes den er lidt lysere i virkeligheden, end det ses her.
Det er et tweedgarn, forstået på den måde at der er flere nuancer, det giv er et fint spil i det færdige strik.
Garnet indeholder rester af spindingsolie, det går væk efter første (hånd)vask, og det strikkede bliver vidunderlig blødt - supersoft.
Strikkes på pinde 2½-3½ og løbelængden er ca. 575m på 100 gram


Nå ja - prisen.....?  Den er go' - hele baduljen 950g for 285 kr + porto
eller køb 100g for 35kr.
send en mail


5 kommentarer:

  1. Hvorfor ikke dagens blomst? Nå spøg til side, jeg kunne ikke lade være med at indleve mig i en strikkeblog forleden, hvor følelsen af række efter række blev beskrevet som var det en krimi! God dag til dig.

    SvarSlet
  2. Dagens blomst???Ka' du sæl være :-)
    Den må laves på blomsterbloggen.

    SvarSlet
  3. Godt initiativ, jeg glæder mig til at se hvad du finder frem. Jeg strikker vendstrik af garn jeg købte hos dig i maj.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.