24 november 2010

Mad i Kunst - Kunst i (form af) mad?


Ud måtte jeg - en lille tur.
Sneen var lovet - bare vent, hørte jeg Peter Tanev sige med ildevarslende røst i morgen-Tv -seancen, som jeg før en gangs skyld havde åbnet for. Måtte jo lige se, hvor mange jyder der var kørt i grøften eller sad sneet inde i de små hjem og ventede på bæltekøretøjer...
Tjaa...sneen drog åbenbart forbi Nordfyn - eller blev, hvor den nu engang var faldet, heller ikke Odense fik så meget som et hvidt dryp, mens jeg var der.

mad kan også præsentere sig sammen med kunst (et Aluminiafad)

Jeg elsker kunstbøger -


Når man nu ikke har mulighed eller råd til at se alle billeder i verden,kan man se på dem i flotte bøger - med smukke fotos trykt på glittet papir.
Man kan også læse om de enkelte kunstnere , det holder jeg meget af.


Så da bogen: Mad i Kunst lå der, stak jeg den straks ned i kurven.
Den er udgivet af FDB i tidernes morgen, før nogen havde tænkt på det langt mere fancy og mundrette navn COOP.


Der er mange fine ting deri. Jeg har vist endda nogen af dem i en anden bog - én om Stilleben'er -
men det er ret fascinerende at se på.


Denne morgen stod jeg så op med forventning om mængder af sne....
hm...
ikke her?
Med lidt god vilje kunne noget hvidt anes på græsplænen, men så skulle den også være god, viljen.
Ikke at jeg ønsker mig sne - gudbevar's - ellers tak, 
men nu har Søster lige fået vinterdæk på ...altså bilen...for mange tusind kroner, så kunne det da
godt kny lidt ud af himlene.
Nå, Gammelmor i klokkerne - eller joggingsbukserne har hun vel nu om stunder - behøver ikke at se forsagt 
derud, her beholder vi grå/regn/blæsevejret.

mad kan også være kunst


En god dag til alle - sne eller ej!


5 kommentarer:

  1. Og, her er vi næsten sneet inde, Lone - det er mærkeligt så ulige sneen er fordelt. Det er utrolig smukt at se på, men hvor er det dog besværligt. Jeg kan sagtens forstå din glæde ved kunstbøger :-)
    Klem!

    SvarSlet
  2. Øjj, Madame, godt det er onsdag, hva'?

    SvarSlet
  3. Här ligger också snö och det fortsätter snöa. Det blåser en del också som vanligt i Skåne. Fina fat du har till äpplena.

    SvarSlet
  4. I Tyskland hed FDB's søsterorganisation GEG, Groß-Einkaufs-Genossenschaft. De havde en lille skandalesag, næsten som vores FDB-jagtklub, du husker nok, hvorefter de blev omdøbt til COOP. Så gik de helt ned, næsten.
    Sagde nogen deja-vue?

    SvarSlet
  5. Tja..gråt/regn/blæsevejr, sådan er det også her.
    Kan også lide kunstbøger - man kan sidde længe og fryde sig over de smukke billeder.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.