12 november 2010

Rundt i 2300 S

Ind imellem får man lidt ekstra kolorit med, når man står af bussen et stykke før det egentlige mål.
således ved starten af Holmbladsgade....her kan købes de dejligste rette OG smørrebrød....til  hverdag og fest.


Jeg er virkelig kommet til at holde af Amagerland - Lorteøen - 2300S - ikke den mest fashionable adresse, men se bare her - der er da både fine huse og grønne træer.


butikker med et væld af strålende glade farver...


den gode gammeldaws slagter med eksotiske retter...


"Hæren" med genbrugskluns af den finere slags...
(man fik sig et par meget lidt brugte røde LaCrosse gummistøvler)


Indtil flere grønthandlere...


og adskillige listige steder...


nogle stadig med udendørs servering...


og "Events" på programmet...har de også


en rigtig urmager har sin butik ...


Kim Købmand ved siden af tatovøren...
(jeg tør slet ikke tænke på, hvordan de hunde ser ud..)


Ricohs café hjemsøges ofte af mødregrupper....


Her fås også kød...men vist ingen finker..


Så er vi ved målet...Datteren har også et par medmødre på besøg.
Op med sig....
Ja, trapper til 4. sal forekommer som ingenting, når


man har et møde med hende her....


som snart skal døbes...
der hvor de har det flotte snoede guldspir..


Her er Trunten iført Mormors filtede sko...lige størrelsen.
Nu hjemme igen - men tænk, hvad man kan opleve mellem bare 2 busstoppesteder.


17 kommentarer:

  1. Oplevelser venter den , der er åben for dem :-)

    SvarSlet
  2. Ja, du har helt ret, Miri...det er du selv et lysend e eksempel på!

    SvarSlet
  3. Tak for turen!
    klem og god fredag til dig :)

    SvarSlet
  4. Sjovt med billederne, jeg boede i det område for 10 år siden, det ligner sig selv :) Og sikke en skøn lille sveske du skulle besøge, kan godt forstå, at trapperne blev klaret uden problemer :)

    SvarSlet
  5. Jeg føler mig rigtig godt tilpas derovre...

    SvarSlet
  6. Ella Kirstine i mormors skønne filtede futter - og sikke dejlige billeder!
    Det bliver spændende med barnedåb i den smukke Vor Frelsers Kirke. Tak for turen rundt i det for mig næsten ukendte land, Amager :-)

    SvarSlet
  7. Madame...du må en tur derude igen!

    SvarSlet
  8. Hvor er Ella sød i de små sko, hvor er det længe siden at jeg har været på Amager, der må et af mine fremtidige besøg i København gå til

    Knus og dejlig weeekend Lone

    SvarSlet
  9. Tænkte på hvor du var blevet at ;o) Jeg elsker også Amager, når det nu skal være CPH. Mest fordi mine venner bor der og ja, der er mange fine butikker på den gammeldags måde. Ella Kirstine, hvor fint - og barnedåb i Vor Frelsers - Heldige Ella!

    SvarSlet
  10. Amagerbro, Holmbladsgade, Øresundsvej, Italiensvej, jamen det er en væsentlig del af København, oprindelig en by i byen, måske lidt ligesom Brooklyn i forhold til Manhattan, men i mindre målestok :)

    Det ligner egentlig Østerbro ret meget, med smukke huse som klemmer gamle landhuse inde, rester af småindustrier og så videre. Det meste må være kommet mellem 1900 og 1940 - og så igen 1990-nu

    Det skønne ved Amager er vel egentlig også at den er så tilpas flad, så det er nemt at komme omkring :-)

    Blogtræf imorgen - vi ses, håber jeg.

    SvarSlet
  11. Så fin hun er dit lille barnebarn. Det er lige fingersutningsalderen :-)
    Skønne varme filtsko, ved ikke lige hvordan de laves, men det er da alletiders her til vinter :-)

    SvarSlet
  12. Og det var så en anden side af det Amager, som jeg så for nylig :-)Tak fordi du gad gå mellem to stoppesteder :-)

    sikke skønne futter, du har lavet til det smukke pigebarn :-)

    SvarSlet
  13. Takker for de søde ord om Ella - jamen hun er da det 8. vidunder, ikke-

    SvarSlet
  14. En lækker lille Ella-Trunte.

    Tak for en god rundvisning på Amager.

    SvarSlet
  15. Nej, hvor er I heldige begge to: Trunten fik et par af valkyriens futter, og bedstemor skal ej mere gå i for små sko!
    Nu er der vel godt med revne æbler i de finker? Sådan laver vi dem, efter lollandske tip-oldemors opskrift. Men halv-lal slagteren kan bare bruge lamme-indmad, det gør jeg gerne, og det smager pragtfuldt!

    SvarSlet
  16. Uuuh...finker har aldrig vårren nogen for mig...

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.