16 februar 2011

I sneeee står urt og busk i skjul


Efter første kig ud af vinduet, skønt mørket stadig lå...må jeg atter ty til de opmuntrende.
Sne - denondelyneme - ja men hvad skal vi med den? Det må være en fejl et eller andet sted.

Gårsdagen forløb, når det nu skulle være, egentlig rimeligt. Min far blev fulgt til lægen, han var næsten sikker på, at han skulle indlægges, så dårlig følte han sig. Der var (igen) lavet en fejl i hans medicin, så han ikke fik den hjertemedicin, han skulle ha' , og det kunne sandelig mærkes. Heldigvis havde han selv opdaget det, men efter hvor lang tid??? Det er forkasteligt, når sygeplejersker doserer medicin, skriver "som ordineret" og sætter deres underskrift....selv om der mangler nogle tabletter....men errare humanum est....vi gør det desværre alle ind imellem, fejler...
Min fars læge er en fornuftig mand, han kiggede længe - bestemte sig så for at teste blodprocenten...hvilket var godt, for den lå på 4,2.....det er vist meget lavt. Så ER der ikke noget at sige til, at manden er kortåndet og træt hele tiden....det bliver forhåbentlig snart bedre.

På hjemvejen måtte jeg lige "styrke" mig i et par genbrugser....det er godt, når sådan en shoppetrang holder sig til de billige blandt butikkerne, skulle jeg mene, altså for MIN pengepung.
Der kom lidt krams med hjem, mest stof og broderier...men også den sødeste store morgenkop i rosenmønster MED sidetallerken. Den vil jeg forlyste mig med om få minutter - for noget må der til i dette ufremkommelige klima - føj - siger jeg , væk me' sig!!!
Hundeproblemet blev også løst, så lørdagens blogtræf kan godt tage sig i agt!
Men nu må jeg ud med snekosten.....

12 kommentarer:

  1. 3 gode nyheder- din far, at du har den dejligste morgenkop til ingen penge og ikke mindst, at vi ses på Lørdag :-)
    Her venter vi stadig på sneen.
    Men det stormer og er SÅ koldt !

    SvarSlet
  2. Så kan jeg fortælle, at vi her i Nordsjælland (eller her hvor jeg bor i Nordsjælland) ikke har fået så meget som eet fnug endnu. Men det kan jo komme.

    Alle kan fejle, men når det nu ikke er første gang, så syntes jeg ikke det er helt i orden. Men nu er han "i de bedste hænder" igen. Håber han kan mærke forskel allerede.
    Dejlig onsdag!

    SvarSlet
  3. Her er driver med sne, siger jeg jer!- og ja - en kop kaffe vil heller ikke skade :-)

    SvarSlet
  4. Godt at farmand har en fornuftig doktormand og tillykke ned nyanskaffelserne.
    Nej, jeg er ikke decideret morgenmand. Jeg benyttede mig af: Valgmuligheder for udgivelse.

    SvarSlet
  5. Aii er der blogtræf på lørdag?? Det er helt forbigået mig. ØV det kunne have været en god mulighed for at møde dig:))

    Nå, men godt at der kom styr på din fars medicin og dejligt at du fik dig en ny morgenkop.

    God dag
    Henriette :))

    SvarSlet
  6. Jeg siger som dig : Sne - denondenlynemig! Hvad skal vi med den? De må godt hente den op til Grønland igen!!!

    SvarSlet
  7. Kan kun tilslutte mig den med fejlmedicineringen - det MÅ ikke ske. God bedring med ham, en blodprocent på under 6 er virkelig lav og også faretruende, især for ældre mennesker!
    Sne, sne, sne - vi kan intet gøre, må vist bare affinde os.
    Godt du fik shoppet lidt!
    God dag.
    Kh Joan

    SvarSlet
  8. Det var godt at læse, at det går fremad med din far. Min svigermor har lige oplevet det samme med sin hjertemedicin.
    Nyd din nye kop - med sidevogn:-)

    SvarSlet
  9. Flott at du får med deg blogtræf på lørdag.
    Det hjelper å småshoppe litt, noen ganger kan det sette oss i litt humær. :))

    SvarSlet
  10. Jeg håber så for din far, at det nu vil hjælpe ham, godt han har en fornuftig læge. Dem føler jeg ikke selv, der findes så mange af.
    Sne - har vi også nok af her.

    SvarSlet
  11. Pyha, det var godt at din fars helbred nu er i gode hænder! Jeg husker kun alt for godt, hvor belastende det var, da min far var hundesyg.
    Tillykke med den smukke kop! Ja, genbrugser er som livseleksir ind imellem. Og så er jeg så glad for, at du kommer til København på lørdag :-)

    SvarSlet
  12. Tak for alle søde hilsner - og ja jeg glæder mig skam til lørdag osse!

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.