13 september 2011

- Ikke et ord om politik -

billede lånt her

men mere om danskhed, dannelse, almenviden......
jeg bliver sjældent forarget, men var lige ved i går, da jeg lå på divaneseren og tjekkede alle Home Trioens programmer - thi
 fruerne Kjærsgaard og Vestager optrådte nemlig i et quizprogram, der kunne have gjort dem til millionærer - (hvor efter de selvfølgelig ville skænke pengene til nogle stakkels børn ....)
 - de skulle svare på, hvilket ud af 4 mulige danefæ - der ikke var fundet i Jylland.
Her taler vi altså om: Egtvedpigen, Tollundmanden, Guldhornene og Solvognen.
Ja - prøv selv, mine herskaber - quiz på morgenstunden -

De to madamer lagde ansigterne i alvorlige folder og blev så enige om at udelukke 2 forkerte og lade 2 være tilbage. Heraf et rigtigt.
Tilbage stod:
Guldhornene og Solvognen.
De gættede forkert.
Surt.
Og lidt flovt, synes jeg.
Eller er det kun mig?
(og så har jeg i øvrigt lige læst at Piapigen er opstillet i Odsherred, hvorfra solvognen stammer)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.