30 oktober 2011

Kvindetanker søndag morgen...


Morgenstund. Sætter mig til morgenbordet....grovboller (købe, - IKKE langtidshævede speltvidundere....) med Reine Claudeblommemarmelade (købe-, ikke egne mirabeller....men dog fra Frankrig)....kaffe i pressokanden - (en billig fra LIDL, men dog arabica)....sådan ku´jeg blive ved. Ikke heeelt godt nok, ikke heeelt op til forventningerne.

OG HVIS FORVENTNIGER TALER VI OM HER?

Ja, det kan da kun være egne, for jeg bor alene, og jeg er vist ude over den alder, hvor jeg gi'r samfundet eller medierne eller "tiderne" skylden.
Her er det på sin plads med billede nummer to. Det første viser krus nummer 5 i strikkekrussamlingen. (Svoger fik det foræret på Shell-tanken, da han havde vasket bil!)


"Selv om man er alene, kan man godt dække et fint bord med servietter og blomster".....sagde ...ja måske Emma Gad eller Inge Corell - eller ....
Jeg viser lige - og jeg ved, det må være et hårdt smask lige i synet søndag morgen klokken.....(problemet er, at jeg ikke lige ved, hvad klokken er ....mine havemøbler står som regel ude det meste af året...)...jeg vælger at rette mig efter pc'ens ur, så den er altså 8.30. Morgenbordet - i al dets gruopvækkende rod.
Jeg måtte flytte lidt garn for at få plads til kop og tallerken, men sidder ellers midt i garn og afgnavede æbler og
STORTRIVES....
Var der ellers noget?


Den nye trøje....er ved andet ærme, men der skal mere krims på den....nu er enkelheden alligevel spoleret.
Garn: Supersoft med en tynd tråd ren cashmere i en lidt mørkere nuance, striberne er sådan lidt  og allehånde...både noget Kauni og gotlandsk pelsgarn. Den skal klippes op foran og have kanter og knaphuller.


- og måske lidt broderi....ad libitum. Så jeg viger ikke fra bænken idag....muligvis kun for at flytte ind i sofaen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.