18 oktober 2011

Maki og Skov


Ma´ki og skov - jeg hører tydeligt geografilærerens markante stemme sige disse ord - vi lyttede med ærefrygt - der dengang i 5 klasse, da vi var kommet til det "subtropiske bælte" og "Middelhavsklimaet" - MA'KI mumlede man hen for sig.....ma'ki....ikke magi, men næsten.
Her på disse kanter vrimler det med maki.....man kalder det bare GARRIGUE - ja, der er ikke det schwung over det, indrømmet, men det er det samme, vi taler om.


sådan lidt småbuske og stedsegrønt ....tornet er noget af det også...


og ja, sandelig et par hjemligt udseende kongelys er der sørme også.
Det var dagens foredrag, jeg vender tilbage, nu er der ro på it-fronten lidt endnu.

4 kommentarer:

  1. Jeg husker også ordet maki fra underskolen, men det er vist første gang, jeg ser et billede af, hvad det er :-)
    God tirsdag i lavendel- og makiland!

    SvarSlet
  2. Det var vist en af de timer, hvor jeg ikke fik det hele med.. Ordet Maki får overhovedet ingen klokker til at ringe i mit hoved.. :-)

    SvarSlet
  3. Det er faktisk smukke billeder og ganske smukt at se de lave, tornede buske, som holder sig i live på trods af den varme, tørre sommer.

    Godt at du har styr på IT :)

    SvarSlet
  4. Hihi, Madame, så har jeg da bragt noget viden til torvs....jeg tror endda jeg husker signaturen på kortet :-)
    Jamen, Inge dow....det hed måske noget andet på din skole.
    Ja, de buske, Donald, de er dælme noget af det sejeste. I verden.
    ....styr og styr...:-)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.