21 oktober 2011

Så gik den vilde jagt...


Nå, det var jagtdag i går. Det kunne jeg ikke vide, og skiltet her holdt mig da heller ikke tilbage, hundene skulle jo luftes.
Kvarterets hunde havde godt nok været i oprør det meste af morgenen, og en infernalsk glammen havde stået på i flere timer..
Det viste sig at være inspiration fra jagthundene, der blev kørt ind i store biler....sådan en 10-12 galpende uhyrer. Et par af dem endda forsynet med klokke om halsen.....hvad det så skulle gøre godt for.

et skilt mere.....hmm...holder nu ikke mig tilbage, folkens.



Man er da forholdsvis korrekt påklædt.....skoene i hvert fald. Ellers er den kakigrønne vist ikke så heldig.


Her skimtes den første jægersmand. Står klar....jeg indledte en samtale...hvad man jagede....- ja det var da soleklart SANGLIER!! Hmm, det er vist noget med opstillingen. Jeg kunne høre hundenes galpen i skoven til venstre, ligeledes en vældig bimlen og bamlen -det må være førerhunden....mine egne så da helt nervøse ud.
- Men der var ingen fare, sagde den brave jægersmand...jeg kunne jo altid synge lidt!!
Sanglier - er vildsvin....og meningen med arrangementet var åbenbart, at de gøende skulle jage svinene foran sig og ned mod vejen, hvor der sad en jæger for hver 150m. Og så var det slut på det griseliv.

 et skilt opsat så højt, at ingen kunne se det..

Selv bilerne er orange....


vi traskede troligt videre....der var tilsyneladende ikke mange vildsvin hjemme i skoven.


Nå, videre gik det - vejret var klart og køligt, mistralen huserede igen.


På asfaltvejen tilbage mod byen sad de igen på rad og række.
Klar - og med ryggen til....hvilket dog ikke hindrede de bevæbnede gutter i at pjatte og spørge om jeg kom med 2 sangliers.....jojo trés petites, kunne man vel nok finde ud af at svare.
Kors - hvor de kedede sig.....
og så alt det med jagt - og naturglæde....hø!
Skal siges, at jeg og de to firbenede kom hjem i god behold.


5 kommentarer:

  1. Uhhh, at du turde!
    Og hundene!
    Tænk, hvis de blev forvekslet med sangliers?
    Du kunne da i det mindste bare gå på hænder, så de kunne se dine sko, men hundene!
    Godt, at dyrene er farveblinde siger jeg bare.

    SvarSlet
  2. Pyha, jeg er helt lettet over, at I kom hjem i god behold - man ved aldrig hvad jægere kan finde på!

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med dine betragtninger i det franske. Hvor er du modig sådan et rende lige ind i en vildsvinejagt.

    God weekend.

    SvarSlet
  4. Jeg kan da blive helt sangvinsk ved at tænke på, hvad du kunne have rodet dig ud i: sårede vildsvin er så absolut IKKE at spøge med, vildsvin og småhunde er en yderst risikabel cocktail! Jeg ville være gået den anden vej.
    Men spørg du folk, der bor i vildsvineinficerede områder, hvad det koster at have sådan nogle kræ til at rydde haven: en by som Wolfsburg er hårdt ramt, ifølge tysk tv.

    SvarSlet
  5. Ja, det gik da......de var i gang i morges igen....alle byens hunde hylede med..
    Jeg hørte også fra den hollandske dame, at de ødelægger alle nye småplanter hun forsøger sig med, og haven er indhegnet!"!

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.