16 november 2011

Fuglefodring - uden at røre en finger.


Derfor
sover jeg i øjeblikket i soveværelset på 1. sal og ikke i mit sædvanlige, der vender ud mod haven, med dør til terrassen, men mod NV.
Her er der mulighed for at ane morgenlyset, når solen behager at stå op. Således her klokken 7.00 - smukt syn, ikke?

Jeg udbredte mig lidt om sjaggerne, der har en fest gående i rønne- og seljerøntræerne....nu er de øverste 2/3 af bærrene væk - pist  - spist af de foretagsomme fugle.
De er ikke nemme at fotografere, en bevægelse bag ruden - og hele flokken suser af sted.


Her kan man godt ane de fyldte klaser med rønnebær nederst på træet...resten er i maverne på sjaggerne.
En herlig tanke, eftersom jeg for længst har opgivet gele af de noget beske bær.
De i går omtalte havtorn kom i fryseren, de er nemmere at få af grenen, når de er frosne. Eller de kan bruges direkte i en morgensmoothie.....C-vitaminindholdet må da holde sig bedre, når de ikke kommes i vand og opvarmes/koges.


Igen et lidt utydeligt foto.....men hvor mange har øjnene helt skarpt indstillet her om morningen...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.