24 november 2011

Varme fødder.


Jeg har haft vældig travlt med at anbefale garn fra min biks....jeg tænkte, jeg må hellere lige få fabrikeret et par strømper - og det er år siden, jeg har makket med det. Jeg er kort sagt ikke vild med strømpepinde, og jeg synes, det er kedeligt at lave hoser.
Nu kom der 400g Merino Gold og 400g Cashmere Gold ind ad døren i går, så jeg har lige taget fat i mig selv. Og nu kan jeg strikke dem på rundpind, det letter meget.

Var da så heldig at  finde en opskrift på Ravelry - Mojo socks - de er strikket nedefra og op. det giver lidt afveksling - og et sjovt mønster, synes jeg. Jeg laver to éns - venstre- modellen.
Jeg strikker den i Merino Gold, den løber 400m pr. nøgle, og det er rigeligt. Garnet er smukt og lader ikke Arwetta noget efter, det er næsten mere behageligt at strikke med, jeg er tilbøjelig til at komme til at skille trådene ad i A. Det sker ikke med dette.

Cashmere-garnet fik jeg i den grønne farve - de er begge superdejlige.!!
Nu strikkes der igennem, vejret på disse kanter er ikke noget for en snot-ramt....tænk, så meget man kan pudse ud af hovedet....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.