02 februar 2012

Den kedsom vinter


Gårsdagens udflugt til træpillemanden bragte mig ad denne vej...og se - det er næsten som julestjernens lys over stalden. Der må være noget ved det hus.
Jeg satte mig for at prøve at finde noget formildende ved vinteren - og nu det lette snelag. Ideerne kom ikke ligefrem sejlende i takt med de snefnug, der lige nu drysser ude foran mit kig til verden.
Men, men...skoven -


Klokken var lidt i fire, og solen fortsatte med at lege og sendte lys de sjoveste steder.
Når jeg nu er ved at finde positive træk - så dette: det er stadig lyst klokken halv fem!


- og lyset  (og kameraet ) lod selv Lavendel - (iført vinterudgaven af Strynøs nationaldragt) - vise sig fra sin pænere side...et formildende skær over fjæset, der stadig lader smilet anes.


De slanke høje bøge, der nok lige havde troet, våren var kommet - står endda. Kigger lige ind i himlen.


- Granhimlen -


- eller fyrrehimlen -


så høres kirkeklokkerne i den nærliggende landsby bimle-bamle..tegn på, at nu må vi hjemad, solen er på vej ned -  så er det tid for folk og fæ at søge mod hjemmet.
Sjovt, så jeg efterhånden helt lever med lys - og mørke, aktiv i lyset og dagen (og sommeren) - og meget mindre aktiv, så snart der ikke er lys.
Det er et privilegium at kunne blive liggende om morgenen, til det er lyst - jeg ved det :-)
Hav en god  Kjørmes derude, jeg har tændt mit lys - her på bordet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.