24 marts 2012

Glade dage


husker I dem...nu er det tiden at lufte fusserne i træskoene igen.
Der findes med garanti ikke mange som dem på disse breddegrader!
Nåede ikke silken og cashmeren igår....kom til at gå ind i et megastort Intermarché, det tog i den grad pusten fra mig...så jeg kørte hjem igen, med en masse fine varer...bl.a. 6 pain de raisins for 2½ Euro - et vældigt bytte, men ja - hvem kan lige kæmpe sig igennem SÅ mange. (DEt er nogle snegle med remonce og lyse rosiner - smagen er der ikke noget i vejen med).


Og så blev resten af dagen ellers tilbragt med hovedet under parasollen og næsen i fortsættelsen af "Jordens søjler" - den eneste bog udover en biografi om Albert Camus, jeg har tilbage af de medbragte. Så ved vi jo nok, så er der engelsk, tysk og hollandsk på hylderne....
De fine gule sommerfugle flagrede rundt i rosmarinen og forsynede sig - de kunne ikke formås at sidde stille med udslåede vinger, beklager.
Til frokost kommer der gæster - helt fra Danmark....de er på vej videre til Spanien, men ville da lige kigge ind :-9

16 kommentarer:

  1. Ihhh hvor jeg altså glæder mig til at hoppe i sandaler igen, bliver noget misundelig når jeg læser at du lufter dine.. :-)
    hav en fortsat god ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Men er der ikke varmt hjemme??? og tak :-)

      Slet
  2. 'Glade dage' - sikke en skøn overskrift, Lone, og dejligt at læse om, hvad du oplever! Dine sandaler er så fine, og jeg ville ønske, det var lidt lunere her, hvor det kun er 2 grader lige nu. Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Søster har da ellers pralet af at der var varmt! Men man kan kun være glad, når sol og varme drøner imod én.

      Slet
  3. Altså mine "michelin" fødder glæder sig til at være "ikke-michelin" fødder, så jeg glæder mig i den grad til solens stråler og varme :)

    Pyt med du ikke nåede silken og cashmere - du har ferie og når det nok :)

    Fortsat god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Fniis Michelin...altså farven, ikke tykkelsen, vel??

      Slet
  4. Godmorgen Lone!
    Hvor jeg under dig din ferie :-) jeg glæder mig også til sandalvejr :-)
    Det lyder spændende med både cashmere og silke.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver nok spændende at se...knus

      Slet
  5. Hvor er det bare dejligt at læse :-)
    Sandalerne står stadig her og venter og jeg glæder mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du kan tro der kan trampes...glæd dig kuns, men du kan vel have strømper på ??

      Slet
  6. For mig ser det ud som sne eller rimfrost på sommerfuglebilledet. Det må være synsbedrag, det passer ikke sammen med sandaler :-)
    Jeg har endnu ikke pakket støvlerne væk, men det er måske ved at være på tide!

    SvarSlet
    Svar
    1. nej, det er den lokale perlesten...her er 20 grader i skyggen lige nu.

      Slet
  7. Snegle med remonce og lyse rosiner, ja så er man i Frankrig!!! Det er et meget smukt sted du befinder dig.Kommer der lidt billeder fra selve huset?Jeg ønsker dig en rigtig dejlig week end i solen. Hilsen Marie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Oktober sidste år er der vist en del billeder fra huset...jeg er jo ikke så meget inde :-9

      Slet
  8. Dejligt med sandalvejr. Og hvor hyggeligt, du får besøg fra DK. God weekend.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.