11 oktober 2012

Hundesjov og fisk i en dam m.m.



Så var den gal igen...i går morges, bæstet er indfanget på den forkerte side af hegnet.
Havde ikke engang fået nedsvælget morgenkaffen!!
Først lukke mine to duftende hundedamer inde, så ud med snor og lokke kræet til sig -
og - ja hvad så. Jeg prøvede genboen hvor "moderen" havde befundet sig sidst.
Ingen hjemme.
Men heldigvis naboen - en herre - Monsieur Claude - en mand i sin bedste alder og tillige meget venlig - han havde besøg af en anden mand, og begge kendte udmærket hunden Pasop - og prøvede at telefonere, men som de begge sagde, mens dfe trak på skuldrene på den der vældig franske måde - Aaaah, mais lOrange....´det er teleselskabet som åbenbart i går havde været  ude i skoven mht forbindelse, ikke ret vellidt af de meget talende franskmænd.
Nå, den ene kom igennem så nogenlunde og fik lagt en besked til damen.
Men i mellemtiden ?? Enige var de jo, den kunne ikke være hos mig - måske binde den til et træ?? Flere ting var under overvejelse, da en ældre Renault stoppede op...
Aha...det var Bruno  - hundens ejer, der havde været optaget af en maskine, derhjemme, og kræet så sit snit......store smil og undskyldninger - alle var glade over at kunne hjælpe damen.
Og så blev jeg da ellers inviteret indenfor og så både hus og have, mens vi konverserede lystigt på fransk, måske ikke "på højt intellektuelt niveau", men tæt på var det da -
Således havde de en guldfiskedam, som jeg beundrede, og jeg spurgte om det var KOI...næh, det var poissons sur le pond.
En dejlig oplevelse.


10 kommentarer:

  1. Der er da gået helt hund i det der franske? Din header er så smuk. Kh Naboen
    Ps. Tror ikke du kan få dine høns igen, de hygegr sig for meget hos mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. hehe....dem har Sidsel sat sig på, hun er ikke nem at bide skeer med ..og ja, man hygger. Har lige været ovre med Pasop igen...nu er han så lænket ved sit hundehus ._(

      Slet
  2. Så fint å treffe nye mennesker, kos deg videre. ;-)

    SvarSlet
  3. hva er en mands bedste alder ??? får jeg en fransk svoger Tøhø

    SvarSlet
    Svar
    1. ja den er noget mere end min.....og nej da, hans kone var bare et eller andet sted og give en hånd, som han sagde...det kan jo være alle"hånde" tøselvhø

      Slet
  4. Skønt, at oplevelsen med den dumme, løs igen, hund endte med at blive et spændende møde. Hunde er gode som kontaktlim

    SvarSlet
  5. "Poison in the pond"? Åh, de franskmænd...og damer! ;-)

    SvarSlet
  6. De herrer har sikkert også haft en dejlig oplevelse. Jeg ville i hvert fald gerne have truffet dig og konverseret lidt på fransk:) (Måske var det nok blevet en lidt kort snak for mit vedkommende, for mit gymnasiefranske er lidt rustent....)

    SvarSlet
  7. Hehe - jeg kan se, at du hygger dig gevaldigt i det franske - på godt og ondt ;-)
    Gad vide, om vi kan få os lige så mange 'sjove' oplevelser, når vi kaster os ud i det samme om et års tid? :-D
    Nu har vi godt nok ingen hund, såhh...

    Ellers har jeg med slet skjult misundelse læst dine indlæg om mad, markeder og møghunde - sikke et herligt liv, du fører ...

    Hvor længe skal du være der denne gang?

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.