13 oktober 2012

Pavernes Paradis



For længe siden - gennem et 100 år eller så - holdet paverne til i Frankrig, i byen Avignon. Her kan man stadig se det velbevarede palads - meget storslået,
men sådan en pave skal jo osse ha sig et sommerhus - og sådan et - bare et lille et - altså et slot - havde man i Chateau neuf des Papes. I dag kun en ruin - men en storslået udsigt har de haft.
Og vin - så langt øjet rækker . i dag altså.
Selve byen er fuld af steder, der faldbyder gratis vinsmagning, men generelt er priserne meget høje, kan vist bedst betale sig at handle direkte hos avleren. Og det er der også rig mulighed for.


de eftertragtede druer...


Det er et meget dejligt område - også der.

10 kommentarer:

  1. Hvor lyder det spændende med alt det, du oplever! Jeg har aldrig været i Frankrig, men gad godt at kigge lidt på franske vine, fx Chateau neuf des Papes.

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen, Madame dow...Frankrig er et must...:-)

      Slet
  2. Ja, de havde jo røven fuld af penge de gejstlige , den gang ;0)

    Godt du har en stor bil, så kan du fylde bilen med god vin - thihi

    Matianne

    SvarSlet
    Svar
    1. er slet ikke sikker på jeg tager såmeget med ...jeg drikker det jo hehe

      Slet
  3. Det lyder SÅ herliigt med dit franske liv. Er det et sted du ejer, eller lejer du dig ind ???? Det virker som du vender tilbage til det samme kendte sted .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lejer ...det samme sted og det er jo dejligt.

      Slet
    2. ..... ja det bli'r jo en slags andet hjem ....herligt !!

      Slet
  4. Ja, det er dejligt med et bette sommerhus .)

    SvarSlet
    Svar
    1. efter-ogforårs....det er dér , det batter, den danske sommer vil jeg ikke undvære.

      Slet
  5. Det er nogle fine billeder. Jeg vil så gerne ned og se Avignon og ruinen af Chateau neuf des Papes.. Det må have været et awesome sommerhus;)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.