04 april 2013

De enkle glæder


Når man nu bare sidder der og flyder i sin solstol.....kunne man jo godt gøre lidt nytte....
Ja, det er svært at aflægge den protestantiske yde-før-nyde-moral, omend man er ganske katolsk i min omverden....så lidt rosmarin blev hevet af buskene og sammen med det gode salt forvandlet til et ganske lækkert og anvendeligt krydder-ditto.


Det smager ganske fortræffeligt på en ristet gedeost-tomat-brød!!


Man kan også bare sidde stille og studere vejrhanen.


Om dagen strikkes der, og om aftenen ved sengetid tages lekturen frem.
Jeg tvivler på at den varer tiden ud, de to turistbøger om det nordlige Frankrig er jo ikke nogen, man læser fra ende til anden, en krimi af en norsk forfatter er allerede fra hånden, det samme er Lyset over Camargue og Blanche og Marie...(Wittmann og Curie), så ja....SAK har jeg haft læææænge, men aldrig orket. Nu orker jeg og den er heldigvis en diger sag. Bliver ikke færdig lige i morgen. Gælder desværre ikke for Herman Bang-novellerne. Men så er der ikke andet for end jeg kaster mig over nogle franske....her i huset er der ikke kommet nye på bogreolens samling af hollandsk, engelsk og tysk ud over en enkelt engelsk "Choke" - om en ung mand, der skal tage sig af sin mor med Alzheimer's....ved ikke lige - 
men man kan jo blive så bogsulten, så den ryger ned.
Ellers ER der boghandlere her i landet - OG supermarkeder med masser af bøger.
Havde jeg regnet med lange gåture og sågar løb med hunde - men det satte Rottweileren foreløbig en stopper for. I morgen kommer ejeren og kører os til dyrlægen for udtagning af dræn og syn på dyret....
som i parentes bemærket har det nogenlunde, omend synes at have mistet sit gode humør. Har slet ikke assisteret Lillehunden i gøen ad forbipasserende. MEN spiser gerne godbidder indeholdende ½ tablet - og kommer ud for en lille trippetur uden halsbånd.


Hjemme gider man ikke rigtigt, men her studeres reklamebladene flittigt - sjovt at sammenligne priser  og udvalg, synes jeg. Har set en haveslængegyngestol i Intermarché, som jeg nok bliver nødt til at ha´med hjem.


Hav en god dag - i morgen fortæller jeg om min tur til Silkemuseet .


3 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig dag om end den ikke lige er blevet som forventet - mon ikke hun får sit gode humør igen, når det ikke længere strammer og gør ondt ! Det håber jeg . " spændende" lekture - så kan det da være du kan falde i søvn og ikke være åben kl midt om natten og løse WF. ;0)

    SvarSlet
  2. Rigtig hyggelig beskæftigelse, lyder det til.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. ja håber mht Bella...og ja, hygge, det kan man da aldrig få for meget af.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.