02 april 2013

Det går jo nok....


Så kom vi - hunde og jeg gennem natten - hold da op, hvor sådan en hund kan sove - heldigvis.
Jeg fik egentlig ikke spurgt, men vil tro, hun har været i narkose, tror ikke lokal anæstesi ville kunne ha' klaret den operation...
Må spørge - ja, for jeg skal jo så til dyrlæge på fredag.....og næste fredag....suk.
Har grundet over spørgsmålet, som også Fruen i midten tager op - burde sådan en hund ikke aflives - nul pardon?
Det var jo et absolut uprovokeret møde....jeg gik ude på vejen med hunde pænt i snor - den kom høvlende ud af porten...eller rettere der er ingen låge endnu, men den hund plejer at stå bundet ....og gø.
Tænker også - hvilken glæde har man af en hund, der konstant er bundet ude i haven?
Nå, jeg er gæst i landet, kender slet ikke hundedebatten hernede ....tvivler nu også på, om der ér en.
Men vil tage spørgsmålet op med dyrlægen på fredag...rent principielt - hehe....Lavendel i principiel diskussion på fransk!!
 Nå, det skal nok gå. Har hørt smigrende kommentarer til mit franske de senere dage, således mente genboen Mr Claude, at jeg sandelig havde forbedret det siden oktober!!
Jaja, høflige er de skam.
Meeen jeg har nu også tilbragt nogle timer i selskab med det ene franske TV-program, der findes hos mig...


Nede på Place des Herbes var der stillet op til marked i går. Der spottede jeg de første asparges....3,5-4,5 Euro for kiloet.......giver drømme om rå mængder.

Måske en lille tartelet? En tartelet er jo ret beset bare en lille tærte.....den behøver skam ikke fyldes i en tør butterdejsskål som hjemme. Der er flere fromagerier....altså gedeostefarme - her i området, så det lægger lige til højrebenet.

Efter en god og især laaaang nats søvn trippede Storehunden ud og tissede en tår i haven - lettere forsigtig høj haleføring er gode tegn. Pelsen nedenfor drænet er blevet vasket og hun er tørnet ind igen efter allernådigst at have sat et stykke kylling med kartoffelmos og ½ tablet til livs.
Der er vist håb om overlevelse. Nu skal såret bare "lige" renses....
I dag , hvor vejret er overskyet, men ikke koldt, vil jeg begive mig afsted til Musée de la Soir - silkemuseet ovre på den anden side Rhone. Hundene holder meget af at være med....de ligger i eget bur/lejlighed med god plads - så finder vi måske en græsplæne et ugenert sted hvor man kan lufte sig lidt.....ja, for sele/halsbånd kan Storehunden ikke ha på.

Ka' I se morgenfruerne??


10 kommentarer:

  1. Åh Lone, hvor gør det dog ondt at læse om Bella, der er blevet overfaldet - den mest fredelige af dine to hunde og så af en stor Rottweiler. Kan det ikke blive en forsikringssag? Jeg tænker på jer og håber du trods alt kan nyde dine dage i det franske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jojo, det er franskmanden, der betaler...1800 Euro s far, han har lige været forbi for at høre, hvordan det gik og tilbyde at hente mig og køre til dyrlægen på fredag - så det er OK.Du ved Gitte, jeg lander som regel på benene, og det gør Bella osse :-)

      Slet
  2. Lyder godt at I har sovet vel - bliver dejligt med en lille udflugt :) rigtigdejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og så nærlæste jeg, at de IKKE holder åbent om tirsdagen....hmmm...

      Slet
  3. Har du ikke lydt til at være med til blogtræffet i Køge den 25. maj? Det kunne rigtig dejligt at e dig igen! Kisser er arrangør og indtil nu bliver vi Donald, Jens, Kari, Britt, Kisser, mig og Monsieur. Kig evt. her:
    http://www.kifi-hexen.blogspot.dk/2013/04/blogtrf-lrdag-den-25.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej ...det kan du tro, jeg har MEN...det er "desværre" min fødselsdag.....så har kommet til at invitere nogen...men det skal nok blive godt vejr.

      Slet
  4. Åh hvor træls og synd for din hund. Jeg håber at den snart er ovenpå igen, så I sammen kan udforske det franske. God tirsdag til jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu kører det lige lidt langsommere...heldigvis har man jo en del garn med sig...

      Slet
  5. Øv altså, Lone. God bedring med Bella.
    Desværre oplevede min mand også et angreb fra en rothweiler på en lille hund i snor, her i Lønstrup, i går. Jeg hørte hylene, men vovede mig ikke ud.D Den ældre dame der har rothweileren går desværre ofte med den uden snor - og vi tænker selvfølgelig på hvad der ville være sket hvis det var Oscar (kat) det var gået ud over. Han går jo også i snor.
    Den angrebne hunds ejere melder det til politiet og hvis den ikke bliver aflivet - rothweileren - håber jeg at damen lærer at holde sin hund i snor. Hendes første reaktion var "Den blev da vist bange".

    Håber du nyder din ferie - lækker mad og strikketøj kan bringe en et godt stykke.

    SvarSlet
  6. Det er lige sådan en reAKTIO, man ikke ønsker....der burde ske noget i det tilfælde. og tak for de gode ønsker....det skal nok gå.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.