27 juli 2013

Ø-ferie - bare en lille én.



Nej....båden er der ikke mere, ikke min  i hvert fald.
Men nu har jeg set nok på Puk og Herman dragende rundt på de danskes øer.
Jæ' ve' mæ'!!
Nej, de kan godt rejse selv, men nu må jeg lige ned at kigge til den....Øen, jeg forlod for ....omkring 7 år siden - og ikke har besøgt mere end 1 gang siden. 
Nej, der er ikke nogen, der har fornærmet mig, såret eller lignende.
Jeg savner skam de dejlige ø-mennesker fra tid til anden, men når jeg nu følte jeg MÅTTE rejse derfra, selv om der var dejligt - har jeg slet ikke haft lyst til at gense det tabte paradis...
Nu skal det imidlertid være.
Har lejet mig ind i det nordligst beliggende og mest idylleriske huse....udsigt lige ud over vandet mod Tåsinge, der må være hunde, så nu ..
Haha, det lyder jo som en større historie, faktum er - 3 dage - er hvad jeg lige tror, jeg kan klare.
Det er forkert at sige at jeg savner det danske sommerland - bor jo lige midt i det med mine 2½ kilometer til den skønneste strand overhovedet....
og med de senere års 2 store rejser til det franske af en måneds varighed hver tforår og efterår har jeg heller ikke grund til at klage over manglende ferie.
Men i morgen tager jeg altså afsted...pakkelisten er skrevet, en smule tøj fundet frem, og så går det mod syd.


- mit gamle hus ved dammen...her kunne man høre frøernes kvækken fra klokken 3 om natten i forårsmånederne.
De folk der købte det, har lavet en tagterrasse, så de rigtig kan nyde udsigten over til Marstal.




5 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie :)
    Det blir spændende at gense din ø

    SvarSlet
  2. Ja, lige nu har jeg da fortrudt...men sådan er det jo...

    SvarSlet
  3. Jeg håber, du får den dejligste tur.

    SvarSlet
  4. Det var da også et vidunderligt sted. Men ind imellem må man videre. Jeg håber, at din søndag har gjort dig godt..

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.