24 oktober 2014

Lidt fra oven - kjolerne




Det startede med denne - Pippis sommerdress, som Violen indviede - her er vi tilbage i foråret 2012
Strikket oppefra og med fine I-cordkanter.

Så fulgte denne - hulmønstre har altid draget mig...og det tykke lækre egyptiske bomuld fra ICE er så skønt at strikke i - sommer 2012


Samme garn, den er jeg ikke helt tilfreds med.



Så fattede jeg hæklenålen







Mere hulmønster - her er det strikket i en bambus-uldblanding og altså - oppefra og ned.



Så fulgte denne - inspirationene fra den strikkede mellemlægsserviet ses vel tydeligt?
Den er lavet en en silke/uld/cashmereblanding, meget luksuriøs.


Denne - i ren alpaca var til Violen....hun var nu ikke overvældende vild med den uldne sag....trods pyntestenene forneden!



Længe havde dette bladmønster spøgt:


Det er nok en af de mest vellykkede af mine modeller, når jeg selv skal sige det.


Her pryder den dukken, for Violen er jo en stor pige og kan ikke passe den!
Den er lavet i garnet Summer Baby fra Ice, ½ bomuld, ½ acryl.


Den lille Junibarn er i silke/bomuld og med hjerter - også oppefra og ned.


Og som rosinen i pølseenden: Augusta - lavet ...ja, i august - i bomuld/uld/nylon-kvalitet
Strikket på 3½ og - ja - oppefra og ned.



 Burde måske samle dem i en lille E-bog....men har ikke den store forstand på den slags.
Så indtil videre sælges de enkeltvis som pdf-filer.






4 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig samling af kjoler.

    SvarSlet
  2. Tænk at være en kjoleglad pige og så have en mormor som dig !! Lykke !!! :)

    SvarSlet
  3. Hej Lone. Hvordan køber jeg dine opskrifter?

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.