01 april 2009

IKKE aprilsnar eller Jyllandstourne'en



Ja, dér var jeg - blandt andet. en Tour de Jylland helt op til Bovbjerg Fyr - (ligger ved Vesterhavet) - der var langt - 250 km - men jeg slapper helt godt af ved at køre bil. eneste ulempe var den medfølgende trailer, der umuliggjorde det helt hurtige ræs. Godt det samme. Efterhånden, som vi - hundene og jeg - kom deroverad, lettede humøret lidt. Specielt efter et kup i den store Frelsens Hær-genbrugs i Vejle, en stor samling Aluminiadele til stellet Birthe samt endre effekter, så trillede vi videre ad nye motorveje og motortrafikveje, ikke med mange andre trafikanter. Jooo, traktorerne, og de er store i Jylland!
Manden med døren til min butik havde en kæmpestor gård næsten helt ude ved vandet.


Masser af køer gemmer der sig herinde. Alle gårdene i omegnen var kæmpestore, mange med helt nybyggede stuehuse - i gammel stil, forstås.







Efter at døren var læsset, gik turen til vandet, nu vi var på de kanter, må man da ikke lade chancen for at vandre langs Vesterhavet gå fra sig!
Hundene nød virkelig denne sidste dag i marts - min tristesse forsvandt i takt med at solen kom frem over landskabet.



Hvor kan I dog gruble og græde, så længe Guds himmel er blå?


Forjættende ser det ud!




De skønneste sten gemte sig på den strand, lommerne bugnede til sidst, for nogle af dem skulle med hjem til samlingen - stentossen slog til igen!



Selv om det ikke blæste særlig meget, var der alligevel drøn på ved høfderne - umuligt at være trist efter sådan et syn!



Hvem har mon gået her?



Et forsøg med video på telefonkameraet - ja egentlig var det en fejl, jeg havde trykket på den forkerte knap.... det er schnauzerne Bella og Sally - sidstnævnte gør kål på et krabbeskjold..uhm!

Og nu vi er ved det - en fejltagelse mere... det ser da meget pænt ud, det vand

Ruuulll ...ruull små bølger......og de gjorde det sgu!


citat Dirch Passer
Det er helt sjovt at arbejde med, og tænk at en telefon kan gøre det! Ja, jeg er så gammel at jeg bliver ved med at forbavses over alt det "nymodens" , de tekniske vidundere eller rettere digitale. Min søn forsøger ind imellem at lære mig nye ting eller vise mig, hvordan jeg bedre kan sætte min computer op, men meget ofte går det over min forstand, eller jeg må ha' en pause for at tage det ind - ak ja, man bli'r ikke yngre i hovedet. Det er jo én af de ting, der er svært når man har posttraumatisk stress syndrom - koncentrationen er ikke altid så god, for nu at sige det mildt. Men dagen var reddet - de bølger- i det hele taget synet af vand og hav er enestående.


Heden, ja man tror det næppe

men kom selv bese den lidt.

Vejen gik forbi og midt igennem Klosterhede. Meget er skov, ikke så meget lynghede.



Skilteskov - eller hvad mænd nu ka finde på at samles om.





Turens årsag.

Lad mig lige benytte lejligheden til at takke for opmuntringerne - det luner !!!

4 kommentarer:

  1. Det var da en läkker dör, hvis man må sige det om en dör! Og så dejlige billeder af mit hjemland, der er nogle steder som skal besöges til sommer, det kan du regne med!

    SvarSlet
  2. Den Frelsens Hær i Vejle er nemlig rigtig god og heldigvis er mine forældre næsten naboer til den :-)

    SvarSlet
  3. Herlig, jeg elsker jo de danske strendene. Har til og med vært på sykkeltur i Danmark i 14 dager. De andre ble ganske lei av meg da jeg stadig utbrøt "Åh det er så ny....delig", vi syklet jo langs stranden veldig mye.. Så takk for vidioen og bildene. :-)

    SvarSlet
  4. Dejlig tur, du har været ude på...
    Tak at jeg måtte komme med en tur rundt i hovedlandet. :-)))

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.