04 juli 2009

Forderedelser


Man tager -
Et gammelt zinkbadekar eller to hvis man er flere. Skurer det godt og fylder op med vand. Det gøres allerede om morgenen, thi derpå kan det stå og suge varme til sig hele dagen.

Dernæst -

Indsamles urter efter behag og behov, hos mig indgår altid lavendel, den rene aromaterapi, samtidig med at den renser. Også rosenblade er et smukt indslag.

Her har jeg dem lige ved hånden, en af de mest overdådige, både hvad angår duft og voksemåde. Den er ikke så almindelig, Paul Transon, hedder den. Kan anbefales. (t.v.)

Jeg har fået installeret en udendørs bruser, sluttes bare til vandslangen, fyldes op om morgenen, rummer 22 l vand, og efter et par timer er det varmet op - af solen! Det gi'r en helt fantastisk prægtig følelse at stå der under gratis varmt vand! Lidt nærig er man jo.
Så kan man vente til klokken er 19 stykker, der er stadig sol i baggården hvor kar og bruser befinder sig, udsigt via rosenbuen til marker og i det fjerne Egebjerggårds tårn og skovene - jamen....

Bagefter er der måske lidt lækkert - disse artiskokker måske...de er små og lækre lige nu.
Det var så lidt speedsnak lige nu, inden jeg render til det store vand med hundene for at nedsænke mit legeme i saltvand - uhm, men jeg ved at allerede på vejen hjem er jeg varm og svedklistret igen. Skal til smeden efter en ny drivrem til traktoren, så skal der slås græs.
God dag til jer alle i sommerlandet.

8 kommentarer:

  1. Det er genialt, at solen varmer vandet op - sådan en bruser har jeg altid ønsket mig :-) Din have er bare så smuk, at det gibber i mig ved at se dine billeder.

    God dag til dig med græsslåning og små lune overrislinger ;)

    SvarSlet
  2. Jeg må altså besøge dig engang !
    Du lever jo i et paradis :-)

    SvarSlet
  3. WOW genialt, det så nyyydelig ut :)!!

    Man får vel ikke tak i sånne zink kar noen vei?

    Du har det utrolig nydelig !

    Klem Hilde :o)

    SvarSlet
  4. Fantastisk - rigtig god vandtur på alle måder ;-)

    SvarSlet
  5. åååh... hvor er dit zinkbadekar fint - jeg er SÅ misundelig! :-)

    SvarSlet
  6. De kan altså stadig købes, er ikke helt billige, men jeg købte mine i den blå avis/gul og gratis for et par år siden. Min veninde fandt et på et loppemarked til en billig penge. Så ud og jag.
    Madame, bruseren er indkøbt via nettet til knap 1000 kr. med blandingsbatteri og det hele, let at montere.
    Miri - du kommer bare!

    SvarSlet
  7. Jamen- jamen, hvilken stor dejlig legeplads du har der i guds frie natur.
    Sådan et zinkbadekar havde vi i min barndomshave med vand, og vi nød det.
    Mener badekarret stadig står hos min bror og samler støv og skidt.

    SvarSlet
  8. jeg er intet mindre end syre grøn af misundelse !!

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.