02 august 2009

Sidste heat med Kongeriget


Jeg sidder ved morgenthe'en Thé Violettes fra Kusmi, den dufter og smager præcis som violer, skulle finde et illustrativt foto, når nu mit kamera er på ferie, og voilá - en reklame for dåseærter! Hva' de lige har at gøre med pigebarnets dukketheselskab... Se, allerede dengang var der smarte reklamefolk og sære reklamer.



Denne lille alvorlige familie ernærer sig tilsyneladende også af dåseproduktet. Stammer fra en cd-rom , jeg har med de mest fantastiske gamle labels - nogle af dem er helt ude i skoven:


Jeg ønsker jer et godt grin, som I kan se, behøver cigarrygning ikke at være en særlig alvorlig sag, kan endda foretages på isen en kold vinterdag under herlig dansant.

I dag skal jeg sidde og strikke borten færdig på dåbssjalet jeg håber at kunne få det skyllet op og strakt ud, så det er tørt i morgen og kan sendes af sted til modtageren. Har fået en bestilling på et stort sjal, så jeg må disciplinere mig lidt endnu. Ingen kager og thehuse, ingen pelsede stramajbroderier eller patchwork, kun strik i det råhvide (sjalet er også råhvidt) - men jeg omgiver mig med farver, har den skønneste udsigt til majsen og sommerfuglebuskene med den evige flagren. Det er for tidligt endnu, de skal først vågne, sommerfuglene.

Til sidst et billede fra den berømte film "Love of the Nile"

13 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne gamle billeder du har fundet! God fornøjelse med dåbssjalet og ha' en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
  2. Sikke herlige gamle reklamer- den med de dansende isbjørne !! :-)
    Du er en flittig og målrettet kvinde !! Og jeg som eller godt kunne bruge en kage til....
    Ha en dejlig råhvid Søndag :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det sjove- de billeder- minder om noget fra rn gammel kagedåse eller sådan noget- men så kommer de fra ærter- ja det havde jeg ikke gættet.
    Rigtig god arbejdslyst. Det skønne ved at blive færdig med dåbssjalet er, at der ikke er en masse monteringsarbejde

    SvarSlet
  4. Sikke skønne morgenbilleder. Jeg elsker sådan nogle reklamer, der er helt 'hen i vejret'.

    Viol Kusmi theen har jeg aldrig smagt. Jeg præsterer jo selv violsirup, som smager helt vidundeligt, så jeg tror, jeg vil prøve at købe theen.

    Ønsker dig en dejlig søndag ;-)

    SvarSlet
  5. Og the'en er i en pragtfuld lilla dåse.

    SvarSlet
  6. Så fine bilder, jeg elsker disse gamle bildene. Det er jo så nostalgisk. Jeg tenker på når jeg for ørtiende gang snek i alle disse boksene. Var alltid spent på hva jeg fann oppi dem.
    Du er flink som gjør bestillingsarbeid på strikk. Ha en fin søndag. :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det nogle herlige gamle billeder du har her. Den cd gad jeg da godt at eje.
    Håber at du bliver færdig med dit sjal i dag, du har jo mange projekter undervejs :)
    Hvad var det for en diabetikerchokolade du havde hørt om, jeg så din kommentar ved Henriette og jeg er jo diabetiker :)

    Knus

    SvarSlet
  8. Ihh, hvor hyggeligt. Har lige set noget babysengetøj med en pige der ligner det øverste billede. Så fint var det altså ; )

    SvarSlet
  9. Pernille, Chokoladen hedder Xocai og læs om den her. Jeg overvejer kraftigt at blive forhandler..http://www.mxicorp.com/
    Det ved jeg i morgen om jeg vil.

    SvarSlet
  10. Flotte gamle reklamefoto du har funnet! Apropos når jeg kaller noe "skit", så betyr det i dette tilfellet dårlig kvalitet.Men det føles bede når man får malt det;) Ha en flott søndagskveld og klem fra meg;)

    SvarSlet
  11. Skønne reklamer.
    De kunne se fine ud i de stof rammer Pernille på 1 tryller frem..

    SvarSlet
  12. Hvilke billeder! Skal også disciplinere mig og i hvert fald kigge lidt på strikketöjet.

    SvarSlet
  13. Vilka underbara bilder! Jag köper också bilder, främst för att ha vid julpysslet, men jag har älskat sådana bilder sedan jag var liten.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.