19 oktober 2009

Ja men hvad købte Lavendel?



Ja - hun købte faktisk beskæmmende lidt ...der var for meget, og bilen med hunde var parkeret ret langt væk, og ja - det var dyrt, men en stor oplevelse at se på alle de franske loppefund - så altså -
den ny yndlingskop - heller ikke helt billig, men den blev pruttet ned fra 12 til 9 E. På fransk, hehe tallene kan jeg da.



Der kan nok vokse en ny top eller ...ud af dette pragthækleri, måske i noget grovere garn i strik?
Ideer modtages gerne.



bare hæklet til en enkelt E




en huskeliste med fine klemmer - skal lige "have et jern", som min mor plejer at sige.




Og ta-da! Parisermodellen (ja skjorten) - den anden model må I desværre nyde med morgenhår og anstrengt smil - skulle ned i knæ for at passe kameraet, der stod på kaminhylden

Men altså blusen er i ægte nylon, med perleknapper og med en lille knap, så den dydigt kan knappes HELT op i halsen, og jeg kan ligne en rigtig kommunelærerinde fra før verden gik af lave. Små blonder er påsat her og der, jo - det er en sag. En Euro for den.




  

og så blev de her færdige - i Supersoft og silkeblanding (den lyse)
man må jo have franske liljer - Fleur de Lis - when in France.
Så jeg leder videre efter lopper af mindre anselig størrelse, for ganske almindelige genbrugser har man ikke her. Jeg tror sgu ikke , de smider noget ud. Har heller ikke set genbrugspladser á la hjemme.

9 kommentarer:

  1. Herlige ting !
    Koppen til kaffen :-) Er altid så betaget af franske film, hvor de drikke af denne lille skål.

    SvarSlet
  2. Kære Lavendel
    Skønne/sjove ting/håndarbejder.
    Koppen er bare skøn!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Fina saker, man borde bränna sig när man dricker kaffe ur en skål.;o)
    Ha en skön vecka.
    Kram

    SvarSlet
  4. Nej, når man drikker kaffen af skål er det kun om morgenen, og da er det en stor kop(skål) med mælk - altså brænder man sig ikke.
    Jeg drikker altid min kaffe med mælk, så hjemme har jeg også et par kaffeskål af fransk tilsnit, dog de to flotteste gik sønder i sommer..så nu har jeg en ny.

    SvarSlet
  5. Vad intressant att gå på fransk second hand. Fina spetsar!

    SvarSlet
  6. Jeg kunne jo köbe mig fattig på sådan et sted, så man var nödt til at have trailer med.
    Ha' det godt!

    SvarSlet
  7. Sikke nogle skønne ting du har købt! Du har et ægte krejler-gen og næse for de specielle og smukke ting ;O)

    SvarSlet
  8. Sikke nogle skønne ting. Og det billede af dig er helt vidundeligt.

    Stort knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  9. Jeg klunsede den skønneste skammel på en genbrugsplads i denne uge. Meget bliver solgt på markeder - og de er virkelige populære her i Frankrig - men der sker også at noget bliver smidt ud. Min oplevelse er, at man i Frankrig er meget bedre til genbrug end i Danmark - og det batter jo noget, når der skal samles skrald hos 68 millioner :-)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.