04 november 2009

Pille-tirritering

Varme - skal man ha' i denne tid.
Derfor var det ikke velkomment, da pillefyret i går sagde mærkelige lyde i sneglen og ikke rigtig gav nogle piller ned i brændskåle...med meget svag varme - ja man kunne næsten sige fjern-varme - til følge!!

Hvad at gøre?

Jow, smeden Finn i det østlige Jylland er altid god for en telefonisk vejledning af pillefyrsfumlere- og ud fra min malende beskrivelse af lydende og den ,manglende varme, udstødte han et sigende Aha!! Uha, det lød ikke lovende. Fyret er kuns et år gammelt og jeg var da allerede ved at se mig selv på mine grædende knæ i banken for at tigge penge til et nyt - Aha! sagde han en gang til, ja så får du en masse arbejde.

Pyha, man kan næsten blive glad for de ord. Det var er spørgsmål om sammenpressede piller og smuld i bunden af magasinet, der af min hjælpsomme søn just lige var blevet fyldt op, til mor kom hjem.....220l piller er meget at skulle tage op....måske skulle jeg fotografere elendigheden....

Nej, jeg må derud igen og rense og tømme og hoste og nyse, for sådan noget smuld er noget forbistret stads.

Men mens jeg arbejder får jeg da varmen.....

11 kommentarer:

  1. Godt du kan tage det med godt humør ! Håber så det virker..Det er for koldt til ikke at have varme .

    SvarSlet
  2. Ih, det er noget af et arbejde, men hellere det, end at fyret er helt kaput, og som du siger, det giver varmen, på en lidt anden måde.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Uha- det er dejligt når andre hjælper men ikke når det giver dobbelt arbejde. Husk en støvmaske for det er vist nødvendigt. og en støvsuger til tøjet, nrå du skal ind. Håber ellers du er glad for den alternative varme

    SvarSlet
  4. Glemte at sige at her i huset har vi centralvarmefyr, brændeovn og solvarmeanlæg og på det hele står der med usynlig skrift- fingrene væk- her regerer MOR! Man er vel ikke datter af en far, der solgte VVS udstyr hele min barndom og ungdom for ingenting.

    SvarSlet
  5. Iih, ja jeg har måttet lære på den hårde måde efter at være vokset op i Odense med billig og effektiv fjernvarme!!

    SvarSlet
  6. Trist det skete lige nu i den kulde. Håber det er det rigtige du har gang i, i det mindste skal du ikke fryse mens arbejdet står på ;-)

    SvarSlet
  7. Välkommen hem! Men kedeligt med det kolde...her er det også sådan, så den står på bagning og fyrrefadslys, så bliver det dejlig varmt.
    Jeg er så vild med Arwetta, men skal tänke först!

    SvarSlet
  8. Nu er der varme! Tak for de dejligt medfølende ord!

    SvarSlet
  9. Åh sikke en redelighed - men du har forhåbentlig fået varmen ved at tage 220 liter træpiller op igen.

    Jeg kan se, at du gudskelov har fået pillefyret i gang igen :-)

    SvarSlet
  10. Pyha.. så fik du alligevel varmen..

    SvarSlet
  11. Jaaa. nu kører deet ...vist nok...

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.