08 december 2009

De holder resten af livet


 
gør de, de små fine kværne fra Peugeot. Havde én lidt større i forvejen til peber, men på gårsdagens indkøbsraid, som af alle steder førte mig til Rosengårdscentret i Odense, stod de der på en hylde og var lidt ensomme - og til nedsat pris. Haps - op i kurven kom de.

Når jeg endte i dette megacenter, som jeg absolut IKKE plejer at frekventere, var det kun af den årsag at TIGER ligger der. Så jo hos Madame at der er mange spændende ting der. Og nogle kom da også med hjem til Nordfyn.

bl.a. dette.
Jeg havde set et lignende hos Mette B, og jeg havde uden held forsøgt at indkøbe fra Sverige, da Søster forleden kunne fremvise et, vundet i pakkespil, hvor gaverne ikke måtte koste mere end 20 kroner. Danske.
Så afsted til Tigeren.




et helt hysterisk disco-juletræ med USB-stik står nu og blinker med absolut ujulede farver. Nej, det passer ikke, der kommer sandelig også røde og grønne glimt.
Jeg synes det klæder schæfer-bambien.
Ja, meget kan man sige om min julepynt i år, men stilig er den ikke!



Ingen tur til byen uden at stikke næsen ind i Genbrugsen. Denne gang den store ved siden af Bazaaren. Og der var sandelig en stak bøger, der nok skal få styr på Lavendels liv - og så for 30 kroner, det er da et scoop! Her kan jeg både få ryddet op i huset og i tankerne.
Det bliver nok et januar-projekt, uagtet den ene bog maner til at gøre det nu!




Jeg sluttede af i Netto, der også er god for en handel, og her fik jeg bog nr. 2 fra køkken-guruen  Umahro, hvis opskrifter og ideer jeg sætter stor pris på.
En ketchup uden sukker f.eks.
Jeg har fulgt mange af hans opskrifter fra bladet Femina, og nu begynder det store sundhedscirkus. Hellere før Jul end efter.
Skadet nogen har det da aldrig.
En skøn duft breder sig efterhånden, jeg er ved at bage rugbrød, noget, der sjældent sker, men nu skulle det så være.
Trivelig Tirsdag til alle!

12 kommentarer:

  1. Det var en sjov lille beskrivelse af dagens ræs. Det er flot at du kan nå så meget, jeg sidder fast, desværre.

    SvarSlet
  2. Jeg tror jeg har et shopping-gen, der er særdeles veludviklet!

    SvarSlet
  3. OMG du kan nå meget på ingen tid... næsten. Jeg må vist i tiger igen ;o)

    SvarSlet
  4. Hallo min ven, ja det er de bedste af de bedste kværne.. Det mærke bruger vi også..
    Du er så god til at gøre fund, din loppenisse.

    SvarSlet
  5. Du har da næse for 'guld', kære du ;-)

    SvarSlet
  6. Lavendel, du formår sandelig at finde glæden ved dine gode indkøb og give den videre. Dejlig entusiasme, der smitter.

    SvarSlet
  7. Og sikke nogle skønne indkøb du har gjort! Jeg har jo også et meget blødt punkt for Umahros kogebøger :-)
    Trivelig torsdag også til dig!

    SvarSlet
  8. Du er altså rigtig god til at handle ind ! Du finder altid gode ting og sager, og så til små penge.

    SvarSlet
  9. Har hørt om disse kvernene, men er ikke den lykkelige eier ennå;)
    Stilig julepynt:D
    Ha en god tirsdag og klem fra meg;)

    SvarSlet
  10. Gøy å shoppe når man finner gode kjøp. :-)

    SvarSlet
  11. vilken trevlig dag du har haft - och vilka fina saker som du köpte. julgranen var förstås den roligaste, även om peppar och saltkvarnen antagligen kommer att uppskattas under många år:)

    jag vill tacka för den underbara julgåva som kom med posten igår. tvålen luktar ljuvligt och den var verkligen förpackad i den allra sötaste lilla spetspåse!

    TACK!!!

    jag kommer att skriva om det i min blogg så fort som möjligt!

    SvarSlet
  12. Du har virkelig gjort et kup med de kværne, jeg er den lykkelige ejer af 1 stk. som har tjent mig trofast i snart 40 år.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.