03 december 2009

Skumringstime - kalendergave





Peters JUL

Det er den danske moder,
hvem bogen bliver sendt;
og hvorom vi vil bede,
det ved hun vist omtrent.
Når hun blot den vil vise
Sin datter og sin pog,
Da bliver rigt og prægtigt
Hvert billede i vor bog,
og dersom hun vil læse,
den simple, ringe sang,
ja så får verset vinger
ved hendes stemmes klang;
thi end bestandig gælder
de gamle, gyldne ord:
som far kun få der findes,
men ikke èn som Mor.



Sådan lyder forordet til Peters JUL, mine Herrer - så her er det Mor - og Mors oplæning, det drejer sig om.....jeg tør nu nok vove at påstå, at Vor Far kan gøre det mindst lige så godt-

og Dagens vers:


Og Moer har Peberkager bagt;
jeg ved det, jeg har selv dem smagt,
da de var ganske varme.
Sit Sølvskab Moer nu aabnet har,
og Stadsestagen frem hun ta'er,
den med de mange Arme.

 -Dagens vinder - dagens pakke tilfalder -.............igen en fra Broderlandet - Bloggullet .



Send mig din adresse, så er pakken snart på vej over Bælt og Sund


 

2 kommentarer:

  1. Tack igen för vinsten igår:)

    Jag gillar verkligen dagens poem som du har i samband med utlottningen.

    Grattis till dagens vinnare:)

    SvarSlet
  2. Stort til lykke til Bloggullet ;-)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.