23 januar 2010

Sjaggerland



Jeg er nabo til en æbleplantage.
I efteråret lod ejerne hundredvis af æbler sidde på træerne,
og mellem rækkerne lå andre hundredvis...
til min store ærgrelse...der kunne være blevet mange tærter og mange liter god most...




Men nogen kom det til gode.
De sidste måneder har der været tusindvis af sjaggere her omkring.
Der lyder et vældigt sus, når hele flokken kommer til flyvs,
og så tager de nogle ture ud over markerne mellem de forskellige plantager.




De er ikke nemme at fange med kameraet, de sorte pletter på himlen er sjaggere.



Andre er totalt ligeglade med de dumme fugle!

2 kommentarer:

  1. Dumme fugle? I de gode gamle dage, altså i min studietid, hed de krams-fugle, vist ikke for at kramme dem: men de blev solgt i bundter og spist.BoBedre og Eva's Mad fra A-Z har opskrifter.
    Æblemos er godt her, og så cidre til.

    SvarSlet
  2. Nej, er det dem, der hedder kramsfugle..jeg er tit stødt på det sære navn, men jeg har troet,det var edderfugle eller "sådan noget"..

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.