06 august 2010

Forventningens glæde

Snart..
er der abrikoser på friland.


3 kommentarer:

  1. For år tilbage plantede vi et fersken- og et aprikostræ, og så ventede vi. Længe. Endeligt kom der 3 aprikoser, året efter nærmere 50, men 3. år eksploderede det, da blev det kassevis, og vi havde hele grene med til at pynte op ved Økologisk Åbent Hus. Året efter døde træet.
    Ferskner så vi aldrig, virus tog alle blade hen på sommeren.

    SvarSlet
  2. Åååh, det lyder ikke rart, mit træ er her nu på 5. sommer, sidste år gav det 1 frugt - men hvilken, det skal siges at de første 2 år stod det ret vindomsust, så flyttede jeg det, så det er vel lidt forsinket i væksten. Nu må jeg passe det godt...mine ferskner i drivhuset har haft skjoldlus i år, men givet alligevel, den udendørs (men under udhæng stående) giver også godt i år.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.