14 februar 2011

Det er, fordi jeg elsker alle farver..



I dagens anledning....broderiet begyndte jeg på for snart længe siden, det er egentlig rigtig sødt, min anke mod det er - tråden jeg syr med, er mestendels  acryl.
Men jeg har mønsteret, så jeg kan jo lave et mere i noget ordentligt garn.


købt i Netto for billig penge


Sådan en dag - halvvejs henne i februar, blæsten suser derude. Heldigvis fra nordlig retning, så det er muligt at fyre i brændeovnen uden at få røgen ud i stuen...host, host..
Høns og Hans går derude, forhåbentlig ikke ræven,  de skutter sig og finder nogle gode buske at krybe sammen under. Men farverne kan noget...



Se her, strikkere - Knitpro i acryl - billigere end træ og næsten lige så gode. Man kan også blive helt glad af de fine blanke farver...
Lader jeg blikket glide ud fra min plads her på bænken, er det gården med perlesten, fliser og 
det store runde bed, som ærlig talt ikke ser særlig grønt , mine øjne fanger....men også et par kugler til fuglene i skriggrønne plasticnet og en stump lilla silkesnor....så det er der, det kulørte, man skal bare finde det.
med ønsket om en rigtig god kulørt mandag


14 kommentarer:

  1. Hvor er det et smukt broderi, du har gang i. Det er da også lige vejr til indendørs hygge i dag, det er hunde-bidende koldt derude

    SvarSlet
  2. JEg er helt enig, fint broderi, fine farver, der lige er til at blive i godt humør af.

    Mange hilsener
    Solveig, Champagne

    SvarSlet
  3. Ja, Manna...det er hverken for folk eller fæ..
    Hejsa Sol...har I mon osse skidtvejr.

    SvarSlet
  4. Hej Lone!
    Jeg synes også rigtig godt om dit hjerte broderi :-) Min mandag er som sagt blå, hvis du har set mit indlæg. Har du set mit svar om opskrift? jeg kan også scanne den og maile den til dig hvis fruen ønsker.
    Knus.

    SvarSlet
  5. Er helt vild med broderiet! :-)

    SvarSlet
  6. broderiet er også købt i Netto..

    SvarSlet
  7. Elsker dine fine ting, fordi jeg selv er stor elsker af farver!

    Trods kulden og ha´en dejlig mandag!

    SvarSlet
  8. Tak Betty - og også Margith...jeg har våren der nu :-) jeg elsker blogland

    SvarSlet
  9. Ogsaa en super farveglad mandag til dig.

    SvarSlet
  10. Ja det er smukt!

    Ræven er vel også et væsen. Har du haft problemer med at få den til at forstå ejendomsretten??

    I sang-modus:

    Ræven går derude,
    tror du den har børn, lissom os?

    ;-)

    SvarSlet
  11. Slike pinner må jeg ønske meg selv, de ser lekre ut, og er de gode også, da er allting godt;)
    Godt med farger; er selv i gang med et restegarnteppe, det blir fargerikt;)
    Nyt dagen videre, klem fra meg;)

    SvarSlet
  12. Jeg tror ikke, ræven har børn - eller rettere, de er for længst fløjet fra reden eller rendt af gårde, hvad de nu gør. Ræve er ofte tilbøjelige til at sætte tænder i andres høns og hans - og jo Tovepia, de er bestemt gode.

    SvarSlet
  13. Tænk, jeg har lige læst i Politiken, at "gammeldags" broderier i pang-farver bliver det nye store.
    Så du er simpelthen SÅ meget oppe på beatet!

    SvarSlet
  14. Ser man bort fra acrylen, så er det rigtig sødt det lille broderi.
    Håber du holder dig indenfor, så du ikke host host bliver syg. Vi har jo et træf på lørdag :0)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.