02 februar 2011

Vejle tur-retur-retur..


Vandrelysten - eller den mig iboende zigøjner -fik mig ud på vejene i går. Vejle var målet for min udflugt, nu skulle de store genbrugser gennemrodes for spændende sager.
Og fine ting fik jeg da raget til mig, så kunne turen gå hjemad igen, først en gang hundeluftning i skoven, der ligger lige bag den trafikerede vej op mod motorvejen, så en gang påfyldning af diesel og en tur i Faktaen, det ta'r jo kun..... og så mod Middelfart. Jeg havde fået en ide om en tur til den gode slagter og forkæle mig selv lidt.
Det var også efterhånden ved den tid, hvor alle (de andre) idioterne var kommet frem på vejene, så det var med at komme mod Fyn. Ikke fordi...der kører de skam også...idioterne...
Da jeg stod ud af bilen på Odensevej i Middelfart og så med begærlige blikke på slagterens vindue, opdagede jeg det.
Min tegnebog var væk! Gisp! Skrig!
Bilen blev hastigt gennemsøgt....nada...Oplysningen på 118 blev kontaktet, men den flinke dame kunne fortælle mig, at ingen af Faktabutikkerne havde telefon. Altså registreret. De må nok ikke forstyrres i arbejdstiden af utidige kunder.
Der var ikke andet at gøre end at vende skuden og .........ud blandt idioterne, ja, hvem er hvem her?
Jeg sendte en stille bøn opad - og nedad for en sikkerheds skyld, og
kort fortalt - pungen lå hos kassedamen, den var fundet på P-pladsen og afleveret af ....
Jeg tager det hele i mig, for selv en idiot kan åbenbart finde en tegnebog, tabt af en tosse, da hun havde travlt med at læsse varer ind i automobilet.
Stort tak til Vejle!!Ærlige mennesker bor i den by!


og sådan endte puden fra forleden, den har blomstret stof på ryggen.




der har sagt til Lille My, at hun skal lade være med at udtale sig så grimt om andre bilister!


11 kommentarer:

  1. Puha for en forskrækkelse. Det er næsten til at føle i maven, hvordan det vil regere derinde, da du opdagede at din pung var væk.
    Jeg har lille My på et sæt brevpapir i min samling, og da jeg opdagede det, sendte jeg dig straks en tanke :-)

    SvarSlet
  2. hihi....forsøgte at lægge en kommentar til dig, men kom ikke ind på siden. Men bogen - ville jeg sige er skøn!

    SvarSlet
  3. Uha, sikke en oplevelse, Lone - men dejligt at det endte godt! Din pude er blevet utrolig smuk. Jeg kan så godt lide, når man bruger andre stoffer sammen med fine broderier og på den måde giver det fine lidt modspil :-)
    Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
  4. heldige deg som fann pungen igjen. Man føler seg jo helt lammet da man merker at man har mistet viktige ting.
    Puten ble flott. Den puten kan jo snus etter humør medden fine baksiden, :))

    SvarSlet
  5. Dejligt at høre at der er ærlige mennesker i min by.

    Dejligt at du fandt gode ting i "mine" genbrugser.... hi hi
    Må vist lige rundt i dag og se om der skulle være mere tilbage.

    Kh. Dianna

    SvarSlet
  6. Ja, Dianna - det var et stort held for mig...men du skal nu ikke regne med noget i bikserne...hihi

    SvarSlet
  7. Uha, det er så grimt at opdage, at noget så vigtigt er væk. Hvor er det dejligt, at den blev fundet af en venlig sjæl :)

    Din pude er blevet rigtig fin - skønt med det ternede stof.

    Du har fået en mail :)

    SvarSlet
  8. Lutter idioter på vejene? Måske skulle man revidere lutteranismen?

    SvarSlet
  9. Hej igen
    Har nu været rundt i genbrugserne i dag, og har fundet rigtig mange rare ting, så du har ikke fået det hele.... hi hi.

    Fandt bl.a. et retro dynebetræk, som aldrig havde været brugt.

    Kh. Dianna

    SvarSlet
  10. Heldet følger jo som bekendt...., de heldige, ikke?
    Uh, hvor var det da godt!

    SvarSlet
  11. "Det er altid de/den andre/anden"
    Men bortset fra det, idioterne har det med at samles lige omkring det sted. Og det bliver nok ikke bedre, fordi de nu skal have mere plads at boltre sig på.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.