11 maj 2011

Lalleglad eftermiddag


Mandag eftermiddag lokkede - man kan vel også dase ved vandet. Så jeg tog til strand vest for Bogense - der er meget fladvandet - næsten helt marskagtigt. Som sædvanlig ikke andre på stranden, det blev en dejlig times tid.


Selv Storehunden - "en schnauzer bader ikke"- blev lokket ud i det lave vand.


Der var jo næsten fast grund under poterne derude i det blå.


Vand med sol er smukt....


Sære ting under overfladen i det klare vand...


- og uhyggelige - godt den var død!


En efterladt "ene-og-alene-flaske"


Selv muslinger hygger sig bedst i flok,
(jeg tog dem ikke med hjem for at spise.)


Som barn var jeg sindssygt fascineret af disse....er det vel stadig..


En lille blomst må man have, sagde Sommerfuglen i Andersens eventyr,
træpæonen blomstrer nu.


14 kommentarer:

  1. Fine bilder. Som barn gravde vi de opp og fann skjell under.Trodde det var skjellene sine pustekanaler. :))

    SvarSlet
  2. Skønne billeder.
    Hi, vi bruger også "ene og alene" på alt.

    SvarSlet
  3. Jeg skulle nu ikke nyde noget af at grave, det kunne jo være krabber - tak, Henriette - og udtalt på godt fynsk.

    SvarSlet
  4. Skønne, skønne billeder fra en lalleglad dag;0))
    Jeg spiste muslinger forleden - hentet i fjorden , uhmm de var goe :)

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig dag i sommervejret i går. Bella var ude at bade i Limfjorden i lørdags - gys! Men hun havde en fest :)
    Klem

    SvarSlet
  6. Ja, man skal tage sig sammen for at gå under, men bagefter!!!
    Spiser normalt gerne muslinger - men lige i går havde jeg ikke lyst - der ventede rødspætter derhjemme!

    SvarSlet
  7. Sikke nogle skønne billeder af sol og sommer :-)

    SvarSlet
  8. Åh sommerglæder. Ja for det føles jo næsten sådan lige nu. Som sommer. Og det dufter sådan! :)

    Flotte billeder!

    SvarSlet
  9. Der ER jo også noget ved vand...

    SvarSlet
  10. Alt er smukt og her på øen hvor alt er eksploderet, er jeg også trala-lalle glad.

    SvarSlet
  11. Åhh skønne billeder af en dag ved havet. Som da jeg var barn.
    Jeg lærte at løfte krabber på et kursus for pædagoger for nogle år siden, så jeg har heller ikke været en af de modige før det.

    Tak for din hilsen .

    Kh. Lis

    SvarSlet
  12. Du kan tro, jeg ved, hvordan man løfter skidtet, men tanken om at de angriber under vandet......

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.