16 september 2011

Lilla - en udfordring


denne - dagen derpå - skal man så til at oplede LILLA elementer i boligen - nådada - den er værre....
Dem er der ikke mange af, jeg synes, lilla er sådan en lidt.....svær farve. I boligsammenhæng. Tøj er ok, har en del lilla klude. Men altså herover - køkkenmaleriet. Erhvervet på en udstilling på rådhuset, hvor jeg engang havde kontor.....det viste sig at være malet af en af mine gamle skolekammerater!


Mere fra køkkenfronten - en Kusmiothe af de bedre - violthe!
Om farven lilla/violet:
Violet:Spiritualitet, healing, højere tankegang, dyb helhed, dyb fred, skaberkraft, intuition, psykisk sensitivitet, tolerance, samhørighed, inspiration, renselse, åndelig styrke, indsigt, service, verdenstjeneste, transformation.  Violet renser blod, syn og hørelse. God ved nervøse lidelser, øjenlidelser, hovedpine og søvnbesvær. Dæmper det motoriske nervesystem, lymfesystemet og hjertefunktionen. Hjælper med at integrere tanke/føle processerne.

Mad: Auberginer, rødbeder, rødkål, solbær m.m.    læs mere  her


Kan ikke dy mig, må ha' Violen med her i sit lilla dress. Bemærk hagesmæk "Mormors trold" - hvem kan dog have lavet den?


To ruller gavepapir
Hvad det lige laver inde i stuen, ved jeg faktisk ikke....


Et af Kauni og Søster hæklet tæppe.


Strikkeværktøjerne fra Knitpro.


I morgenskumringen mod vest ses det næsten ikke, at den lille Pala er rødlilla...
men det er den.


Et sari-silke projekt i lilla ....
Det var vist, hvad jeg kunne mønstre i lilla nuancer -
bortset fra dette



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.