10 oktober 2011

Så blev det mandag


Fatter ikke, at en hel uge samt flere dage allerede er forsvundet. Dejligt har det været....bare at opholde sig i det skønne vejr, ligge/sidde ude med bog eller strikketøj og bare være.
Det er som om de triste tanker ikke bor i Frankrig.
Var en tur i byen Usèz....meget dejlig og meget sydfransk. Folk på alle fortovscaférne, skolebørnene havde middagspause, så mange af de store fik også en lille snack.

Her stødte jeg så sandelig på min overmand/kvinde er det nok.....
Men jeg skal videre ind i Provence, så der bliver tid nok til lavendelprodukterne. Jeg nøjes foreløbig med en sæbe....men det er osse dejligt.


Er lige færdig med bogen "Giganternes fald", der meget omhandler 1. verdenskrig.....så denne søjle gjorde stort indtryk på mig. Jeg mindes også, at jeg for år tilbage tilbragte tid i Nordfrankrig, hvor de store slag stod.....og jeg blev forfærdet over de millioner af grave....anonyme hvide kors....kirkegårdene opdelt efter nationalitet.
Lige nu - sidder jeg på det lokale turistkontor omgivet af ældre mænd, der underviser hinanden i IT. Har talt med datter og søster på Skype....det giver en vis ro, at alt er fint derhjemme.

Skriver et indlæg mere, nu jeg er i gang.

hilsen Lavendel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.