19 november 2011

Rapperap og godt landmandsskab


I dag skal juleanden i hus...fryser, rettere. En ordentlig tamp på 4½kg
And. Hvid Landand, 14 uger. Peking and, fint mørt velsmagende kød. 
Hjerte, lever og krås ilagt. 
Begrænset mængde i denne størrelse


Det er første gang i jeg ved ikke hvor mange år, jeg skal sørge for and. Julen i år bliver anderledes. Meget.
Jeg skal ikke længere fejre højtiden med Søster og Mor og Far, som vi har gjort i mange år.
I år mangler der én, Datteren skal arbejde den 24. til om eftermiddagen, og så er det ikke rigtig muligt at rejse ud....især ikke, når man skal tilbage til de små julebabyer den 25....

Svigersønnens mor kommer også, så Violen bliver forkælet af både mormor og farmor. Det bliver en hård nyser, den jul....alligevel, selv nu trænger tårerne sig på.....

Nå - tilbage til rapanden. Den hentes på et  landbrug i nærheden -Allégården , og de har virkelig kræs. Også lam, gris og andet fjerkræ...og forarbejdede varer.
Og hvad kommer det nu jer ved??
Jo, så vidt, jeg kan se, har de vareture over det meste af landet, så selv om man bor i Rødovre, kan man godt købe sin julemiddag på Nordfyn.



Tv2 lavede en udsendelse om stedet sidste år - meget oplysende

 

   

   

   

   

   

   

   

   

     

   







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.