12 december 2011

Luciadag i morgen...rettidig omhu



 Billede er lånt her

(Dette indlæg er ren genbrug....hoster stadig og er ikke til det store)

På svensk TV2 så jeg forrige og sidste år det smukkeste luciaoptog - en hel time med underskøn musik og sang.
I år er det fra en kirke i Stockholm. Det begynder kl. 7 og varer en time. Genudsendes kl.18.00
Sidste år var det muligt for os, som ikke kan tage SV tv2 , at SE DET PÅ INTERNETTET.
Så det vil jeg gøre i morgen. Vil sætte lussekatte - luciaboller over til koldhævning - uhm, jeg kan ikke stå for den safran - men tænk sig - de boller koster en lille formue!


Læs om Lucia-fejring her.

Ønsker jer alle en festlig Luciadag.


Billedet er af den svenske maler Carl Larsson.

Den svenske tradition byder jo de unge jomfruer(!!) at besøge hjemmene og synge og bære lys
og traktere med'

Lussekatter


lånt foto


prøv selv at google det - min opskrift er fra
Camilla Plums bog "JUL", men den adskiller sig ikke fra sidste års opskrift.
En god gærdej med smør, mælk, sukker og kardemomme....OG
SAFRAN
god hævning, pensling med æg og pynt med korender (rosiner KAN gøre det)
så er der den lækreste spise til morgenbordet.
En velsignet LUCIA-dag!


og



og 


SYDAMEN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.