30 december 2011

Naturlig Overflod



Bogen "Naturlig Overflod" af Sarah Ban Breathnach scorede jeg i en genbrugs for et par år siden. I og med
den var udsolgt fra forlaget - og en del i Blogland omtalte den rosende, var det et sandt kup.
Den har 366 tekster -én til hver af årets dage, og igår greb jeg så lige fat i den.
I går.
Og det var da som en hel  spådom. "For at gøre det hele endnu værre, er du sikkert ikke helt rask. Bliv ikke forbavset over væmmelige forkølelser eller hoste, der ikke rigtig vil gå over. Udøvere af østlig medicinforventer disse lidelser om vinteren; metafysisk er lungerne det organ, der bearbejder sorg. Hvis vi har opæevet et tab - og det har vi alle på en eller anden måde det forløbne år - sørger vi måske stadig og er ude af stand til at acceptere det og give slip. Det er overordentlig svært at slippe gammel smerte; nu er den efterhånden blevet en velkendt ven, dog ikke én, der er særlig god for os."

Men så tænkte jeg - bogen er jo ikke skrevet til dig alene, Lavendel....måske hoster det halve Danmark og sørger lige nu...

Bogens råd er imidlertid af de bedre.

"Når dette sker, er vi nødt til at huske at behandle os selv venligt."
Så det vil jeg gøre - startende med et dejligt bad og en kop tår kaff'......og tænkt - jeg er vendt tilbage til  stueplanet - til mit eget soveværelse....så nu er jeg nødt til at stå op, hvis jeg vil fange morgenlyset.
En rigtig god dag til alle......
NB - jeg har lagt opskriften ind på "Julestjernen" - vær opmærksom på eventuelle fejl, håber ikke, der er nogen....men man ved jo aldrig..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.