05 januar 2012

Lyksaligheder


Med ovenstående Ghandi-citat begyndes dagen.
Så er det lissom slået fast.
Du er din egen lykkes smed, sagde de gamle - ja de andre gamle....
Indtil videre har jeg nu ikke sagt og gjort så meget i dag.
Vindens konstante susen går mine sarte ører - eller nerver på.

I går gik vejen omkring min kloge psykolog, vi fik en snak om at være helt på bunden - energimæssigt -
og talte om, at en ganske enkelt "skema" over dagens gøremål....ud over strik og computer (og kaffe) måske kunne bibringe mig en følelse af at udrette lidt i min dag.....
(Som om jeg ikke havde hængt i skemaer i det meste af mit liv...)

Men jeg ved, det har før givet mig en god følelse.....så dagen ikke bare smuldrer, så at sige.
Som trøst - fordi vejret var dumt og ....smuttede jeg en tur i genbrugsen.
Og der stod den - bogen som jeg har ledt efter længe. Sigrid Undset: Kristin Lavrannsdatter, efter sigende en fantstisk bog om en fantastisk kvinde.


Lidt broderi - dækkeservietter - aldrig brugt - vil pynte og give farver til mit morgenbord.

Så har jeg bemærket...i min vintersløvhed, at jeg pludselig har 270 læsere - hvor det glæder mig! Tænk at nogen fast gider læse disse udgydelser....de er uden mål og med, skal I vide. Lavendel er et impulsivt gemyt, man er vel født i tvillingens tegn, så regn ikke med ....nogen fast linje - men I skal vide,at jeg er SÅ glad fordi I læser med og orker en kommentar i ny og næ. Så er det pludselig OK at bo i udkanten af det yderste. Uden busser.
Men med højt til himlen og et dejligt stykke flad mark mod vest, hvor vinden rigtig kan få sus på!
Tag lige et kig på disse skønheder:


og dem her


det er da creme de la creme af lækkert garn. Jeg forestiller mig det røde eller grå/sølv til et fint lace-sjal...
Må du få en dag i sus og dus.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.