05 januar 2012

Handywoman vågner op til dåd...omsider


Mellem 12 og 14 var det solskin her i det nordfynske. Man benyttede chancen og brød allerede dag 1 det nys anlagte skema. Men når man skimter sol, er det ud.
Hen til brugsen efter træpiller....3 sække var, hvad de havde ...høhø...det bliver nok koldt i morgen tidlig.
Derefter ned til stranden og få vind i håret. Stormen fra i morges var kun en skygge af sig selv....og det blev en herlig tur.


----det syntes de her...


----og det syntes jeg og mine terrængående muckboots.



Ja, vand har vi nok af her omkring.

Vel hjemkommet skulle jeg så i gang med opvasken. I hånden. Og balje.
Startede fornuftigvis med at sætte noget af det ned på gulvet....og over på komfuret...Ja der var pænt meget. Jeg havde vel regnet med, at maskinen reparerede sig selv i løbet af natten, eller 2. nat...

Så fór en djævel i mig, for opvask er ikke min favoritbeskæftigelse,og et strikketøj lå og råbte inde i solen i stuen.
Jeg rykkede den ud på gulvet og lukkede for vandet. Men - nej var intet gevind på oppe ved selve maskinen, så man kunne skrue tilløbsslangen af og rense et evt. filter. HM HM.....inld igen og så tænkte jeg måske, at denne håndspålæggelse kunne have fremmet dens vaskeevne, og jeg tændte den optimistisk på et 15 minutters skyleprogram. Joh, den gik pænt i gang, og  jeg inspicerede...der var også vand i den.
Da den var færdig, kom der kopper og diverse ind igen, den fik sæbe og blev sat på det helt store hygiejneprogram....og så kørte den.
Ind i sofaen, ben op og strikketøj frem.
Solen varmede noget så livsaligt.
Men pludselig slog det mig, at den maskine da vist var usædvanlig lydløs.......lidt rislen af vand var alt, jeg fornemmede.
Ud igen, slukke og åbne.
Masser af varmt vand i den....så tænkte jeg- måske kører spulearmene ikke rundt....og tog fat på dem....og dér var synderen!
Tilstoppede huller i begge arme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det kunne jeg da ha' tænkt!
Nu kører den, og selvom solen har takket af, så smiler jeg huldsaligt i min sofa.....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.